All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Visual Communication of Museums in the Information Age

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023442%3A_____%2F15%3A%230000328" target="_blank" >RIV/00023442:_____/15:#0000328 - isvavai.cz</a>

  • Alternative codes found

    RIV/00094871:_____/16:N0000032

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Vizuální komunikace muzeí v informační době

  • Original language description

    Text ve stručném přehledu mapuje proměny přístupu k vizuální identitě muzeí v druhé polovině dvacátého století na příkladech ve své době inovativních realizací jako Stedelijk Museum v Amsterdamu (Wim Crouwel), Centre Georges Pompidou (Jean Widmer) či Musée du Louvre (Atelier de Création graphique). Případová studie vizuální identity Uměleckoprůmyslového musea v Praze (studio Machek- Babák, 1999-2000) potom ilustruje domácí situaci. V novém tisíciletí přineslo inspirativní příklad Museum Boijmans Van Beuningen v Rotterdamu (studio Mevis and Van Deursen) a Cooper Hewitt National Design Museum v New Yorku, jehož vizuální identita je založená na sdílení informací prostřednictvím speciálně vyvinutých interaktivních technologií (studia Local Projects a Pentagram).

  • Czech name

    Vizuální komunikace muzeí v informační době

  • Czech description

    Text ve stručném přehledu mapuje proměny přístupu k vizuální identitě muzeí v druhé polovině dvacátého století na příkladech ve své době inovativních realizací jako Stedelijk Museum v Amsterdamu (Wim Crouwel), Centre Georges Pompidou (Jean Widmer) či Musée du Louvre (Atelier de Création graphique). Případová studie vizuální identity Uměleckoprůmyslového musea v Praze (studio Machek- Babák, 1999-2000) potom ilustruje domácí situaci. V novém tisíciletí přineslo inspirativní příklad Museum Boijmans Van Beuningen v Rotterdamu (studio Mevis and Van Deursen) a Cooper Hewitt National Design Museum v New Yorku, jehož vizuální identita je založená na sdílení informací prostřednictvím speciálně vyvinutých interaktivních technologií (studia Local Projects a Pentagram).

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AL - Art, architecture, cultural heritage

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2015

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Bulletin Moravské galerie v Brně

  • ISSN

    0231-5793

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    72

  • Issue of the periodical within the volume

    2015

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    12

  • Pages from-to

    38-49

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database