All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The Language of Poster 1890-1938

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023442%3A_____%2F22%3AN0000031" target="_blank" >RIV/00023442:_____/22:N0000031 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Řeč plakátu 1890-1938

  • Original language description

    Doprovodná publikace stejnojmenné výstavy představuje plakát jako vizuální komunikační médium, které používá specifickou řeč, propojující obraz a text. Plakát slouží ke sdělení informace s krátkodobým významem, proto vychází z bezprostředního, dobově aktuálního jazyka, srozumitelného napříč širokým sociálním spektrem. Sémantika plakátového sdělení často také využívá strukturování informace, obrazové reference a schémata, jimiž orientuje sdělení k cílenému publiku (profesní, národnostní či genderové skupiny). Pro různé účely plakát používá jiné typy řeči, avšak některá jeho klišé fungují univerzálně. Cílem publikace, stejně jako výstavy, bylo představit jazyk plakátu v různých způsobech komunikace a rolích, které plnil – jako médium, sloužící umění, obchodu a ideologii. Specifické typy obrazových sdělení představují nejen chef-d´oeuvres Uměleckoprůmyslového musea v Praze, jehož unikátní, více než třicetitisícová sbírka patří mezi nejstarší a nejvýznamnější evropské sbírky plakátu, ale i artefakty běžné produkce z období 1890 – 1938 s důrazem na díla české a středoevropské provenience. Obrazový doprovod publikace i její členění vychází z obsahu výstavy, kniha navíc téma plakátu přibližuje tematickými statěmi, zohledňujícími jak obecnější problematiku - kritickou reflexi plakátu v Čechách, způsoby uplatnění plakátu v městském prostředí, proměnu jazyka plakátu, tak i úzce zaměřená témata, jako meziválečnou reklamní scénu, osvětový plakát či plakáty propagující umění.

  • Czech name

    Řeč plakátu 1890-1938

  • Czech description

Classification

  • Type

    B - Specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    60401 - Arts, Art history

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/DG18P02OVV011" target="_blank" >DG18P02OVV011: Poster – tool of communication and a subject of cultural herritage: a visual medium indexing national culture identity from 1880 to 1938, its conservation, maintenance and publication.</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2022

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

    978-80-7101-211-5

  • Number of pages

    255

  • Publisher name

    Uměleckoprůmyslové museum v Praze

  • Place of publication

    Praha

  • UT code for WoS book