All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

School grades in relationship to depressive symptoms, intelligence, and neuropsychological variables

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023752%3A_____%2F08%3A00000814" target="_blank" >RIV/00023752:_____/08:00000814 - isvavai.cz</a>

  • Alternative codes found

    RIV/68081740:_____/08:00319403

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Školní známky ve vztahu k depresivní symptomatice, inteligenci a neuropsychologickým proměnným

  • Original language description

    Projekt se zaměřil na vztahy mezi školní výkonností, subjektivně posuzovanou depresivní symptomatikou, neuropsychologickými proměnnými a inteligencí u školních dětí ve věku 9-11 let (N=814) ze 14 pražských základních škol. 4,5% dětí skórovalo nad doporučené cut off v Sebeposuzovací škále depresivity pro děti (CDI, Kovacsová, 1992) a zároveň mělo horší známkový průměr (p=0,02) oproti zbytku souboru. Nezjistili jsme mezipohlavní rozdíly v subjektivní míře depresivních symptomů. Dívky měly lepší známkový průměr než chlapci. Výsledky ukazují na významné vztahy známky z češtiny, známky z matematiky a celkového známkového průměru především k inteligenci, dále pak k depresivní symptomatice a částečně k neuropsychologickým proměnným. Uvedené proměnné společněvysvětlují větší procento variance školních výsledků u dívek (24% až 32%) než u chlapců (17% až 24%). Pro praktické užívání psychologických testů se ukazuje, že pokud chceme odhadnout školní známky, je inteligenční test lepším prediktorem

  • Czech name

    Školní známky ve vztahu k depresivní symptomatice, inteligenci a neuropsychologickým proměnným

  • Czech description

    Projekt se zaměřil na vztahy mezi školní výkonností, subjektivně posuzovanou depresivní symptomatikou, neuropsychologickými proměnnými a inteligencí u školních dětí ve věku 9-11 let (N=814) ze 14 pražských základních škol. 4,5% dětí skórovalo nad doporučené cut off v Sebeposuzovací škále depresivity pro děti (CDI, Kovacsová, 1992) a zároveň mělo horší známkový průměr (p=0,02) oproti zbytku souboru. Nezjistili jsme mezipohlavní rozdíly v subjektivní míře depresivních symptomů. Dívky měly lepší známkový průměr než chlapci. Výsledky ukazují na významné vztahy známky z češtiny, známky z matematiky a celkového známkového průměru především k inteligenci, dále pak k depresivní symptomatice a částečně k neuropsychologickým proměnným. Uvedené proměnné společněvysvětlují větší procento variance školních výsledků u dívek (24% až 32%) než u chlapců (17% až 24%). Pro praktické užívání psychologických testů se ukazuje, že pokud chceme odhadnout školní známky, je inteligenční test lepším prediktorem

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AN - Psychology

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA406%2F05%2F0915" target="_blank" >GA406/05/0915: School Underachievement within Context of Depressive Symptoms in Children Aged 9-11</a><br>

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2008

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Československá psychologie

  • ISSN

    0009-062X

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    52

  • Issue of the periodical within the volume

    4

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    17

  • Pages from-to

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database