School grades in relationship to depressive symptoms, intelligence, and neuropsychological variables
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023752%3A_____%2F08%3A00000814" target="_blank" >RIV/00023752:_____/08:00000814 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/68081740:_____/08:00319403
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Školní známky ve vztahu k depresivní symptomatice, inteligenci a neuropsychologickým proměnným
Original language description
Projekt se zaměřil na vztahy mezi školní výkonností, subjektivně posuzovanou depresivní symptomatikou, neuropsychologickými proměnnými a inteligencí u školních dětí ve věku 9-11 let (N=814) ze 14 pražských základních škol. 4,5% dětí skórovalo nad doporučené cut off v Sebeposuzovací škále depresivity pro děti (CDI, Kovacsová, 1992) a zároveň mělo horší známkový průměr (p=0,02) oproti zbytku souboru. Nezjistili jsme mezipohlavní rozdíly v subjektivní míře depresivních symptomů. Dívky měly lepší známkový průměr než chlapci. Výsledky ukazují na významné vztahy známky z češtiny, známky z matematiky a celkového známkového průměru především k inteligenci, dále pak k depresivní symptomatice a částečně k neuropsychologickým proměnným. Uvedené proměnné společněvysvětlují větší procento variance školních výsledků u dívek (24% až 32%) než u chlapců (17% až 24%). Pro praktické užívání psychologických testů se ukazuje, že pokud chceme odhadnout školní známky, je inteligenční test lepším prediktorem
Czech name
Školní známky ve vztahu k depresivní symptomatice, inteligenci a neuropsychologickým proměnným
Czech description
Projekt se zaměřil na vztahy mezi školní výkonností, subjektivně posuzovanou depresivní symptomatikou, neuropsychologickými proměnnými a inteligencí u školních dětí ve věku 9-11 let (N=814) ze 14 pražských základních škol. 4,5% dětí skórovalo nad doporučené cut off v Sebeposuzovací škále depresivity pro děti (CDI, Kovacsová, 1992) a zároveň mělo horší známkový průměr (p=0,02) oproti zbytku souboru. Nezjistili jsme mezipohlavní rozdíly v subjektivní míře depresivních symptomů. Dívky měly lepší známkový průměr než chlapci. Výsledky ukazují na významné vztahy známky z češtiny, známky z matematiky a celkového známkového průměru především k inteligenci, dále pak k depresivní symptomatice a částečně k neuropsychologickým proměnným. Uvedené proměnné společněvysvětlují větší procento variance školních výsledků u dívek (24% až 32%) než u chlapců (17% až 24%). Pro praktické užívání psychologických testů se ukazuje, že pokud chceme odhadnout školní známky, je inteligenční test lepším prediktorem
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AN - Psychology
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA406%2F05%2F0915" target="_blank" >GA406/05/0915: School Underachievement within Context of Depressive Symptoms in Children Aged 9-11</a><br>
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2008
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Československá psychologie
ISSN
0009-062X
e-ISSN
—
Volume of the periodical
52
Issue of the periodical within the volume
4
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
17
Pages from-to
—
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—