Virtual reality as a tool for assessment and remediation of mental disorders
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023752%3A_____%2F16%3A43915343" target="_blank" >RIV/00023752:_____/16:43915343 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/00216208:11240/16:10367937
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Virtuální realita jako nástroj pro testování a remediaci duševních poruch
Original language description
Kapitola pojednává o různorodých aplikacích virtuální reality v prostředí klinického výzkumu a praxe. Navzdory určitým omezením, přináší virtuální realita vysokou míru kontroly nad průběhem testování a má potenciál vytvářet podmínky blízké reálným životním situacím. Virtuální realita se proto využívá nejen jako všestranný nástroj vyšetření kognitivních funkcí, ale také v oblasti kognitivní remediace, neboli v tréninku zaměřeném na nápravu narušených funkcí. Využití této technologie je ale mnohem širší, využívá se např. k tvorbě specifických stimulů, které jsou jinak velmi náročně získatelné z finančních, etických a zdravotních důvodů (např. tvorba virtuálních postav pro parafilní jedince se sexuální deviací). V kapitole se zabýváme také specifickými pojmy jako jsou teleprezence nebo imerze, a okrajově se potýkáme také s problematikou gamblerství a nežádoucího efektu hraní virtuálních her na duševní zdraví dětí.
Czech name
Virtuální realita jako nástroj pro testování a remediaci duševních poruch
Czech description
Kapitola pojednává o různorodých aplikacích virtuální reality v prostředí klinického výzkumu a praxe. Navzdory určitým omezením, přináší virtuální realita vysokou míru kontroly nad průběhem testování a má potenciál vytvářet podmínky blízké reálným životním situacím. Virtuální realita se proto využívá nejen jako všestranný nástroj vyšetření kognitivních funkcí, ale také v oblasti kognitivní remediace, neboli v tréninku zaměřeném na nápravu narušených funkcí. Využití této technologie je ale mnohem širší, využívá se např. k tvorbě specifických stimulů, které jsou jinak velmi náročně získatelné z finančních, etických a zdravotních důvodů (např. tvorba virtuálních postav pro parafilní jedince se sexuální deviací). V kapitole se zabýváme také specifickými pojmy jako jsou teleprezence nebo imerze, a okrajově se potýkáme také s problematikou gamblerství a nežádoucího efektu hraní virtuálních her na duševní zdraví dětí.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
30215 - Psychiatry
Result continuities
Project
Result was created during the realization of more than one project. More information in the Projects tab.
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Mozek a jeho člověk, mysl a její nemoc
ISBN
978-80-7492-283-1
Number of pages of the result
12
Pages from-to
351-362
Number of pages of the book
382
Publisher name
Galén
Place of publication
Praha
UT code for WoS chapter
—