All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Moral dilemma - pilot study of newly developed screening method school dilemma

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023752%3A_____%2F18%3A43919608" target="_blank" >RIV/00023752:_____/18:43919608 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://www.tigis.cz/images/stories/psychiatrie/2018/4_2018/minar_Psychiatrie_4_2018.pdf" target="_blank" >http://www.tigis.cz/images/stories/psychiatrie/2018/4_2018/minar_Psychiatrie_4_2018.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Morální dilema - pilotní studie nové screeningové metody Školní dilema

  • Original language description

    autoři vytvořili novou metodu Školní dilema zaměřenou na screening předpokladů morálního chování, přesněji na morální rozho- dování. Metoda je založená na morálním dilematu ze školního prostředí, u nějž si má respondent ze čtyř variant řešení vybrat tu, kterou považuje za správnější, morálnější. Byla provedena pilotní studie (N = 191), při níž bylo respondentům administrováno nově vzniklé morální dilema spolu s dotazníky zaměřenými na vnímání podvodného chování a na reálné podvodné chování. Bylo zjištěno, že respondenti, kteří preferovali nejmorálnější řešení, vykazovali také větší citlivost k podvádění a sami referovali menší sklony k podvádění. Výsledky pilotní studie ukazují, že Školní dilema je slibnou screeningovou metodou schopnou diferenciace mezi respondenty na základě jejich morálního rozhodování a morální citlivosti.

  • Czech name

    Morální dilema - pilotní studie nové screeningové metody Školní dilema

  • Czech description

    autoři vytvořili novou metodu Školní dilema zaměřenou na screening předpokladů morálního chování, přesněji na morální rozho- dování. Metoda je založená na morálním dilematu ze školního prostředí, u nějž si má respondent ze čtyř variant řešení vybrat tu, kterou považuje za správnější, morálnější. Byla provedena pilotní studie (N = 191), při níž bylo respondentům administrováno nově vzniklé morální dilema spolu s dotazníky zaměřenými na vnímání podvodného chování a na reálné podvodné chování. Bylo zjištěno, že respondenti, kteří preferovali nejmorálnější řešení, vykazovali také větší citlivost k podvádění a sami referovali menší sklony k podvádění. Výsledky pilotní studie ukazují, že Školní dilema je slibnou screeningovou metodou schopnou diferenciace mezi respondenty na základě jejich morálního rozhodování a morální citlivosti.

Classification

  • Type

    J<sub>SC</sub> - Article in a specialist periodical, which is included in the SCOPUS database

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Result continuities

  • Project

    Result was created during the realization of more than one project. More information in the Projects tab.

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2018

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Psychiatrie

  • ISSN

    1211-7579

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    22

  • Issue of the periodical within the volume

    4

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    5

  • Pages from-to

    169-173

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database

    2-s2.0-85058339452