Moral dilemma - pilot study of newly developed screening method school dilemma
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023752%3A_____%2F18%3A43919608" target="_blank" >RIV/00023752:_____/18:43919608 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://www.tigis.cz/images/stories/psychiatrie/2018/4_2018/minar_Psychiatrie_4_2018.pdf" target="_blank" >http://www.tigis.cz/images/stories/psychiatrie/2018/4_2018/minar_Psychiatrie_4_2018.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Morální dilema - pilotní studie nové screeningové metody Školní dilema
Original language description
autoři vytvořili novou metodu Školní dilema zaměřenou na screening předpokladů morálního chování, přesněji na morální rozho- dování. Metoda je založená na morálním dilematu ze školního prostředí, u nějž si má respondent ze čtyř variant řešení vybrat tu, kterou považuje za správnější, morálnější. Byla provedena pilotní studie (N = 191), při níž bylo respondentům administrováno nově vzniklé morální dilema spolu s dotazníky zaměřenými na vnímání podvodného chování a na reálné podvodné chování. Bylo zjištěno, že respondenti, kteří preferovali nejmorálnější řešení, vykazovali také větší citlivost k podvádění a sami referovali menší sklony k podvádění. Výsledky pilotní studie ukazují, že Školní dilema je slibnou screeningovou metodou schopnou diferenciace mezi respondenty na základě jejich morálního rozhodování a morální citlivosti.
Czech name
Morální dilema - pilotní studie nové screeningové metody Školní dilema
Czech description
autoři vytvořili novou metodu Školní dilema zaměřenou na screening předpokladů morálního chování, přesněji na morální rozho- dování. Metoda je založená na morálním dilematu ze školního prostředí, u nějž si má respondent ze čtyř variant řešení vybrat tu, kterou považuje za správnější, morálnější. Byla provedena pilotní studie (N = 191), při níž bylo respondentům administrováno nově vzniklé morální dilema spolu s dotazníky zaměřenými na vnímání podvodného chování a na reálné podvodné chování. Bylo zjištěno, že respondenti, kteří preferovali nejmorálnější řešení, vykazovali také větší citlivost k podvádění a sami referovali menší sklony k podvádění. Výsledky pilotní studie ukazují, že Školní dilema je slibnou screeningovou metodou schopnou diferenciace mezi respondenty na základě jejich morálního rozhodování a morální citlivosti.
Classification
Type
J<sub>SC</sub> - Article in a specialist periodical, which is included in the SCOPUS database
CEP classification
—
OECD FORD branch
50101 - Psychology (including human - machine relations)
Result continuities
Project
Result was created during the realization of more than one project. More information in the Projects tab.
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2018
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Psychiatrie
ISSN
1211-7579
e-ISSN
—
Volume of the periodical
22
Issue of the periodical within the volume
4
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
5
Pages from-to
169-173
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
2-s2.0-85058339452