All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

VRcity; Virtual city - set of games for cognitive training in elderly

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023752%3A_____%2F21%3A43920729" target="_blank" >RIV/00023752:_____/21:43920729 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://www.nudz.cz/vyzkum/specificke-vysledky-vyzkumu" target="_blank" >https://www.nudz.cz/vyzkum/specificke-vysledky-vyzkumu</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    VRcity; Virtuální město - série her pro kognitivní trénink seniorů

  • Original language description

    Virtuální město tvoří série her vytvořených pro komplexní kognitivní trénink a nácvik každodenních činností v ekologicky validním prostředí u seniorské populace. Kognitivní hry jsou tvořené v ekologicky validním virtuálním prostředí malého města a jeho budov, které umožňuje komplexní trénink vybraných poznávacích schopností u cílové skupiny seniorů v běžných situacích jako je nakupování nebo prostorová navigace. Realističnost virtuálního prostředí a modelových situací může usnadnit přenos osvojených strategií do reálného života. Virtuální město se skládá z několika čtvrtí, které obsahují lokace určené k prostorové navigaci a klíčové budovy, kde se odehrávají jednotlivé tréninkové úkoly. Kognitivní hry jsou zaměřené na prostorovou orientaci, epizodickou paměť, pozornost a exekutivní funkce (plánování a inhibiční kontrolu).

  • Czech name

    VRcity; Virtuální město - série her pro kognitivní trénink seniorů

  • Czech description

    Virtuální město tvoří série her vytvořených pro komplexní kognitivní trénink a nácvik každodenních činností v ekologicky validním prostředí u seniorské populace. Kognitivní hry jsou tvořené v ekologicky validním virtuálním prostředí malého města a jeho budov, které umožňuje komplexní trénink vybraných poznávacích schopností u cílové skupiny seniorů v běžných situacích jako je nakupování nebo prostorová navigace. Realističnost virtuálního prostředí a modelových situací může usnadnit přenos osvojených strategií do reálného života. Virtuální město se skládá z několika čtvrtí, které obsahují lokace určené k prostorové navigaci a klíčové budovy, kde se odehrávají jednotlivé tréninkové úkoly. Kognitivní hry jsou zaměřené na prostorovou orientaci, epizodickou paměť, pozornost a exekutivní funkce (plánování a inhibiční kontrolu).

Classification

  • Type

    R - Software

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50103 - Cognitive sciences

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/TL01000309" target="_blank" >TL01000309: Virtual city - serious game battery for cognitive training and daily activities practice in ecologically valid virtual environement</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2021

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Internal product ID

    VRcity

  • Technical parameters

    SW umožňuje nastavovat náročnost jednotlivých her a jejich posloupnost a spouštět tréninkové hry prostřednictvím plánovače ve webovém rozhraní. Virtuální město vyžaduje pro spuštění VR brýle HTC vive s příslušenstvím a výkonný VR-ready počítač/notebook.

  • Economical parameters

    Software napomáhá tréninku kognitivních funkcí u seniorské populace s důrazem na paměťové dovednosti a prostorovou navigaci. Prostředí tvoří komplex města a ekologicky validních situací, které mohou ulehčit přenos naučených dovedností a osvojených strategií do běžného života. SW tak může zvýšit efektivitu kognitivního tréninku u cílové populace.

  • Owner IČO

    00023752

  • Owner name

    Národní ústav duševního zdraví