All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Research into fracture connectivity in the Bukov Underground Research Laboratory - final report

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00025798%3A_____%2F24%3A10169366" target="_blank" >RIV/00025798:_____/24:10169366 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Výzkum puklinové konektivity v PVP Bukov - závěrečná zpráva

  • Original language description

    Tato závěrečná zpráva shrnuje průběh prací a výsledků provedených v rámci projektu &quot;Výzkum puklinové konektivity v PVP Bukov&quot; realizovaného Společností Konektivita puklin v PVP Bukov v letech 2019-2024.Cílem projektu bylo získání dat pro vývoj hydrogeologických a transportních modelů pro simulace proudění podzemní vody horninového masívu v hloubce kolem 550 m. V obecné rovině pak aplikovat a ověřit komplexní pracovní postup od realizace vrtů, jejich charakterizace, instrumentace, testování hydraulických a transportních parametrů. Práce současně zahrnovaly laboratorní program, zaměřený na popis reprezentativních horninových typů, geochemii puklinových výplní a geomechanické parametry. Další část laboratorních zkoušek byla zaměřena na studium transportních parametrů vybraných stopovačů (difuze, sorpce) a transportní experimenty na vzorcích vrtných jader s přirozenou puklinou.Pro studium puklinové sítě byl vybrán horninový blok sousedící se zkušební komorou ZK-2 v PVP Bukov. Nejprve byla provedena podrobná charakterizace horninového bloku, která zahrnovala detailní strukturní měření, fotodokumentaci, zpracování struktur v SW MOVE a následnou tvorbu 3D strukturně geologického modelu. Na základě charakterizace horninového bloku byly realizovány tři testovací vrty S-27, S-31 a S-36. Vrty byly podrobně charakterizovány pomocí souboru karotážních metod, geologického popisu vrtných jader a studia horninových vzorků. Pro monitorování byl využit i stávající vrt S-8.Hydrogeologické poměry byly studovány především pomocí vodních tlakových zkoušek a hydraulických testů. Na základě kompletní charakterizace a výsledného 3D geometrického modelu, byly vybrány hlavní potenciálně vodivé struktury a vymezeny hlavní studované intervaly. Do každého vrtu byly následně instalovány multipakrové systémy obsahující čtyři měřící intervaly, ve kterých byl realizován kontinuální monitoring vodních tlakových poměrů. V další etapě projektu byly mezi jednotlivými vrty uskutečněny hydraulické testy zahrnující krátkodobé vtláčecí zkoušky, pulzní zkoušky a dlouhodobé injektážní zkoušky s konstantním tlakem nebo průtokem. Po vyhodnocení testů byla provedena aktualizace modelů, simulace proudění, následně navrženy a realizovány stopovací zkoušky s konzervativními stopovači. Pozornost byla zaměřena jak na intervaly s vodivou poruchovou zónou, tak méně vodivou poruchu, s transportními vzdálenostmi kolem 13,5 m a 28 m.V rámci řešení projektu byl sestaven geologický (GeoDFN), hydrogeologický (HydroDFN) a transportní model zkoumaného bloku horniny, který byl postupně aktualizován a zpřesňován na základě dostupných dat z charakterizačních prací a realizovaných hydraulických a stopovacích testů.Součástí zprávy jsou i shrnuté zkušenosti a doporučení pro další činnosti, případně podobné budoucí projekty.

  • Czech name

    Výzkum puklinové konektivity v PVP Bukov - závěrečná zpráva

  • Czech description

    Tato závěrečná zpráva shrnuje průběh prací a výsledků provedených v rámci projektu &quot;Výzkum puklinové konektivity v PVP Bukov&quot; realizovaného Společností Konektivita puklin v PVP Bukov v letech 2019-2024.Cílem projektu bylo získání dat pro vývoj hydrogeologických a transportních modelů pro simulace proudění podzemní vody horninového masívu v hloubce kolem 550 m. V obecné rovině pak aplikovat a ověřit komplexní pracovní postup od realizace vrtů, jejich charakterizace, instrumentace, testování hydraulických a transportních parametrů. Práce současně zahrnovaly laboratorní program, zaměřený na popis reprezentativních horninových typů, geochemii puklinových výplní a geomechanické parametry. Další část laboratorních zkoušek byla zaměřena na studium transportních parametrů vybraných stopovačů (difuze, sorpce) a transportní experimenty na vzorcích vrtných jader s přirozenou puklinou.Pro studium puklinové sítě byl vybrán horninový blok sousedící se zkušební komorou ZK-2 v PVP Bukov. Nejprve byla provedena podrobná charakterizace horninového bloku, která zahrnovala detailní strukturní měření, fotodokumentaci, zpracování struktur v SW MOVE a následnou tvorbu 3D strukturně geologického modelu. Na základě charakterizace horninového bloku byly realizovány tři testovací vrty S-27, S-31 a S-36. Vrty byly podrobně charakterizovány pomocí souboru karotážních metod, geologického popisu vrtných jader a studia horninových vzorků. Pro monitorování byl využit i stávající vrt S-8.Hydrogeologické poměry byly studovány především pomocí vodních tlakových zkoušek a hydraulických testů. Na základě kompletní charakterizace a výsledného 3D geometrického modelu, byly vybrány hlavní potenciálně vodivé struktury a vymezeny hlavní studované intervaly. Do každého vrtu byly následně instalovány multipakrové systémy obsahující čtyři měřící intervaly, ve kterých byl realizován kontinuální monitoring vodních tlakových poměrů. V další etapě projektu byly mezi jednotlivými vrty uskutečněny hydraulické testy zahrnující krátkodobé vtláčecí zkoušky, pulzní zkoušky a dlouhodobé injektážní zkoušky s konstantním tlakem nebo průtokem. Po vyhodnocení testů byla provedena aktualizace modelů, simulace proudění, následně navrženy a realizovány stopovací zkoušky s konzervativními stopovači. Pozornost byla zaměřena jak na intervaly s vodivou poruchovou zónou, tak méně vodivou poruchu, s transportními vzdálenostmi kolem 13,5 m a 28 m.V rámci řešení projektu byl sestaven geologický (GeoDFN), hydrogeologický (HydroDFN) a transportní model zkoumaného bloku horniny, který byl postupně aktualizován a zpřesňován na základě dostupných dat z charakterizačních prací a realizovaných hydraulických a stopovacích testů.Součástí zprávy jsou i shrnuté zkušenosti a doporučení pro další činnosti, případně podobné budoucí projekty.

Classification

  • Type

    V<sub>souhrn</sub> - Summary research report

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    10505 - Geology

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2024

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Number of pages

    115

  • Place of publication

    Praha

  • Publisher/client name

    Správa úložšť radioaktivních odpadů

  • Version