All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Land use dynamics in the Hodonín district in the context of historical development of transport network

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00027073%3A_____%2F12%3A%230001324" target="_blank" >RIV/00027073:_____/12:#0001324 - isvavai.cz</a>

  • Alternative codes found

    RIV/44994575:_____/12:#0001141

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Vývoj využití krajiny v okrese Hodonín v kontextu vývoje dopravních sítí

  • Original language description

    V příspěvku je hodnocen vývoj využití krajiny v okrese Hodonín v kontextu vývoje dopravních komunikací. Dlouhodobý vývoj využití krajiny byl sledován za pomoci starých topografi ckých map z let 1836?1841, 1876, 1953?1955 a 1991. Na základě starých topografických map byl vyhodnocen i vývoj silniční a železniční sítě, přičemž bylo přihlíženo k významnosti a typu dopravní komunikace. V zázemí těchto dopravních komunikací byly hodnoceny procesy změn využití krajiny a byly srovnávány s intenzitou procesů v částech území bez významných dopravních komunikací. Byla také zkoumána vzájemná vazba trasování silnic a železnic a využití krajiny v celém okrese Hodonín. Na konkrétních příkladech obcí okresu Hodonín je doložena odlišná dynamika využití krajiny u sídels významnou dopravní funkcí a u sídel na dopravně méně významných trasách či bez dopravní obslužnosti.

  • Czech name

    Vývoj využití krajiny v okrese Hodonín v kontextu vývoje dopravních sítí

  • Czech description

    V příspěvku je hodnocen vývoj využití krajiny v okrese Hodonín v kontextu vývoje dopravních komunikací. Dlouhodobý vývoj využití krajiny byl sledován za pomoci starých topografi ckých map z let 1836?1841, 1876, 1953?1955 a 1991. Na základě starých topografických map byl vyhodnocen i vývoj silniční a železniční sítě, přičemž bylo přihlíženo k významnosti a typu dopravní komunikace. V zázemí těchto dopravních komunikací byly hodnoceny procesy změn využití krajiny a byly srovnávány s intenzitou procesů v částech území bez významných dopravních komunikací. Byla také zkoumána vzájemná vazba trasování silnic a železnic a využití krajiny v celém okrese Hodonín. Na konkrétních příkladech obcí okresu Hodonín je doložena odlišná dynamika využití krajiny u sídels významnou dopravní funkcí a u sídel na dopravně méně významných trasách či bez dopravní obslužnosti.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    DE - Earth magnetism, geodesy, geography

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    Result was created during the realization of more than one project. More information in the Projects tab.

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2012

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Acta Pruhoniciana

  • ISSN

    0374-5651

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

  • Issue of the periodical within the volume

    102

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    8

  • Pages from-to

    57-64

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database