Found Footage Effect. Digital Kříženecký and Crack-up of the Film Medium
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00057266%3A_____%2F19%3AN0000009" target="_blank" >RIV/00057266:_____/19:N0000009 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://arl.nfa.cz/arl-nfa/cs/detail-nfa_un_cat-243259-Found-footage-efekt/" target="_blank" >https://arl.nfa.cz/arl-nfa/cs/detail-nfa_un_cat-243259-Found-footage-efekt/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Found footage efekt. Digitální Kříženecký a prasklina filmového média
Original language description
Digitalizace dochovaných filmů Jana Kříženeckého, takzvaného průkopníka české kinematografie, dala vzniknout filmovým artefaktům s nejasným mediálním statusem. Na jedné straně těží z výhod digitalizace ve vysokém rozlišení a nových možností plynoucích ze vstupu do digitálního oběhu, materiální deformace původních nitrátních kopií a negativů nebyla zastřena, ale o to více zviditelněna. Tato studie si klade za cíl prozkoumat, do jaké míry tato hybridita ovlivňuje estetickou stránku filmů, zejména jejich nalezenou blízkost k experimentální foundfootage tvorbě. Zvýraznění spojitosti mezi digitalizovanými filmy Kříženeckého a foundfootage ukazuje, do jaké míry jsou deformativní praktiky experimentálního filmu a destruktivní operace archivních audiovizuálních dokumentů úzce svázané napětím mezi figurací a abstrakcí (a prasklinou, která toto napětí udržuje). Zkoumání hybridní materiality digitalizovaných artefaktů a její neúmyslné infiltrace do figurativních významů filmů v daném kontextu zároveň umožňuje vidět mnohé ontologické a epistemologické problémy filmového média v novém světle.
Czech name
Found footage efekt. Digitální Kříženecký a prasklina filmového média
Czech description
Digitalizace dochovaných filmů Jana Kříženeckého, takzvaného průkopníka české kinematografie, dala vzniknout filmovým artefaktům s nejasným mediálním statusem. Na jedné straně těží z výhod digitalizace ve vysokém rozlišení a nových možností plynoucích ze vstupu do digitálního oběhu, materiální deformace původních nitrátních kopií a negativů nebyla zastřena, ale o to více zviditelněna. Tato studie si klade za cíl prozkoumat, do jaké míry tato hybridita ovlivňuje estetickou stránku filmů, zejména jejich nalezenou blízkost k experimentální foundfootage tvorbě. Zvýraznění spojitosti mezi digitalizovanými filmy Kříženeckého a foundfootage ukazuje, do jaké míry jsou deformativní praktiky experimentálního filmu a destruktivní operace archivních audiovizuálních dokumentů úzce svázané napětím mezi figurací a abstrakcí (a prasklinou, která toto napětí udržuje). Zkoumání hybridní materiality digitalizovaných artefaktů a její neúmyslné infiltrace do figurativních významů filmů v daném kontextu zároveň umožňuje vidět mnohé ontologické a epistemologické problémy filmového média v novém světle.
Classification
Type
J<sub>SC</sub> - Article in a specialist periodical, which is included in the SCOPUS database
CEP classification
—
OECD FORD branch
60405 - Studies on Film, Radio and Television
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2019
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Iluminace: časopis pro teorii, historii a estetiku filmu
ISSN
0862-397X
e-ISSN
2570-9267
Volume of the periodical
2
Issue of the periodical within the volume
2019
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
29
Pages from-to
89-117
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
2-s2.0-85085767711