All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Towards the Oratorio Productions in Brno in the 1st Half of 18th Century

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00094862%3A_____%2F13%3A%230001529" target="_blank" >RIV/00094862:_____/13:#0001529 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    K provozování oratorií v Brně v 1. polovině 18. století

  • Original language description

    Článek je věnován jedenácti oratoriím (10 v německém jazyce, jedno v italském) provedeným v Brně a Olomouci mezi léty 1721 a 1745. Hlavními propagátory oratorií byli v této době olomoucký biskup Schrattenbach a hrabě Questenberg, předkládaný text se soustřeďuje na tituly, které nespadají do tohoto okruhu. Pozornost je soustředěna především na odjinud neznámá německá oratoria vídeňských dvorních skladatelů (J. G. Reinhardt, G. Porsile, F. B. Conti), o nichž v zahraniční hudebně historické literatuře nenajdeme ani zmínku. Nově je zdůrazněna osobnost olomouckého kanovníka a brněnského probošta Johanna Matthiase Thurn-Valsassiny jako mecenáše oratorií. Článek přináší nové informace k moravskému působení skladatelů Johanna Georga Orslera a Josepha Umstatta.Je zde také pojednán pozoruhodný fenoménem infiltrace operních árií do žánru oratoria (Umstattovo La vittima d?amore z roku 1741).

  • Czech name

    K provozování oratorií v Brně v 1. polovině 18. století

  • Czech description

    Článek je věnován jedenácti oratoriím (10 v německém jazyce, jedno v italském) provedeným v Brně a Olomouci mezi léty 1721 a 1745. Hlavními propagátory oratorií byli v této době olomoucký biskup Schrattenbach a hrabě Questenberg, předkládaný text se soustřeďuje na tituly, které nespadají do tohoto okruhu. Pozornost je soustředěna především na odjinud neznámá německá oratoria vídeňských dvorních skladatelů (J. G. Reinhardt, G. Porsile, F. B. Conti), o nichž v zahraniční hudebně historické literatuře nenajdeme ani zmínku. Nově je zdůrazněna osobnost olomouckého kanovníka a brněnského probošta Johanna Matthiase Thurn-Valsassiny jako mecenáše oratorií. Článek přináší nové informace k moravskému působení skladatelů Johanna Georga Orslera a Josepha Umstatta.Je zde také pojednán pozoruhodný fenoménem infiltrace operních árií do žánru oratoria (Umstattovo La vittima d?amore z roku 1741).

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AL - Art, architecture, cultural heritage

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2013

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Opus musicum

  • ISSN

    0862-8505

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    45

  • Issue of the periodical within the volume

    6

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    11

  • Pages from-to

    6-16

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database