All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Luboš Ogoun and his Work in the Brno Ballet during 1961-1964

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00094862%3A_____%2F15%3A%230001859" target="_blank" >RIV/00094862:_____/15:#0001859 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Luboš Ogoun a jeho působení v brněnském baletu v letech 1961-1964

  • Original language description

    Luboše Ogouna (1924-2009) můžeme směle označit za průkopníka moderního baletu v Brně. Patřil k představitelům tzv. „nové vlny“, usilující o modernizaci tanečního umění. Tyto snahy spočívaly nejen ve vytváření nového pohybového tvarosloví, jež rozšiřovalo výrazově chudé možnosti akademického tance o akrobaticko-gymnastické prvky i o podněty modern dance, ale přinesly i nové náměty. Ogounova koncepce tzv. poetického baletu zaznamenala zásadní odklon od velkých realistických baletů. Oproti ilustrativní popisnosti usiloval o vyjádření myšlenek pomocí vysoce stylizovaných tanečních obrazů. Jako hlavní výrazové prostředky přitom užíval náznaky, symboly a metafory. Novému uměleckému směřování se musela přizpůsobit také dramaturgie, ve které byl patrný příklon ke kratším jevištním dílům, využívajícím ponejvíce nebaletní hudbu. Ogounova tvorba v šedesátých letech 20. století představuje jeden z vrcholných momentů v poválečné historii českého baletu.

  • Czech name

    Luboš Ogoun a jeho působení v brněnském baletu v letech 1961-1964

  • Czech description

    Luboše Ogouna (1924-2009) můžeme směle označit za průkopníka moderního baletu v Brně. Patřil k představitelům tzv. „nové vlny“, usilující o modernizaci tanečního umění. Tyto snahy spočívaly nejen ve vytváření nového pohybového tvarosloví, jež rozšiřovalo výrazově chudé možnosti akademického tance o akrobaticko-gymnastické prvky i o podněty modern dance, ale přinesly i nové náměty. Ogounova koncepce tzv. poetického baletu zaznamenala zásadní odklon od velkých realistických baletů. Oproti ilustrativní popisnosti usiloval o vyjádření myšlenek pomocí vysoce stylizovaných tanečních obrazů. Jako hlavní výrazové prostředky přitom užíval náznaky, symboly a metafory. Novému uměleckému směřování se musela přizpůsobit také dramaturgie, ve které byl patrný příklon ke kratším jevištním dílům, využívajícím ponejvíce nebaletní hudbu. Ogounova tvorba v šedesátých letech 20. století představuje jeden z vrcholných momentů v poválečné historii českého baletu.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AL - Art, architecture, cultural heritage

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2015

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Acta Musei Moraviae, Scientiae sociales

  • ISSN

    0323-0570

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    C

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    10

  • Pages from-to

    161-170

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database