Methods of visual documentation of art collections in the era of photography. Example two private collections of early 20th century in Brno
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00094871%3A_____%2F11%3A%230000254" target="_blank" >RIV/00094871:_____/11:#0000254 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Způsoby vizuální dokumentace uměleckých sbírek v éře fotografie. Příklad dvou brněnských soukromých kolekcí z první poloviny 20. století
Original language description
Způsoby vizuální dokumentace sbírek v období baroka jsou v zásadě dva, kreslený inventář a obrazová galerie. Tyto základní ikonografické možnosti se v různých mutacích uplatňují prakticky i v 19. a 20. století. K jejich provedení pak bývají využívány nové objevy grafických technik, především litografie, a později zvláště fotografická technika. Objev fotografie znamenal převrat nejen ve způsobu reprodukování uměleckých děl, ale i v možnostech vizuální dokumentace sbírek. V Moravské galerii v Brně se dochovaly příklady vizuální dokumentace dvou soukromých uměleckých sbírek z prvních desetiletí 20. století. Jednak dvě alba fotografií obrazové kolekce továrníka Arnolda Skutezkého (1850?1936), jednak mimořádně cenné album dokumentující dnes z větší části rozptýlenou uměleckou sbírku Elly Trollerové (1897?1928), jehož součástí jsou i pohledy do interiérů brněnské vily manželů Trollerových s instalovanými artefakty.
Czech name
Způsoby vizuální dokumentace uměleckých sbírek v éře fotografie. Příklad dvou brněnských soukromých kolekcí z první poloviny 20. století
Czech description
Způsoby vizuální dokumentace sbírek v období baroka jsou v zásadě dva, kreslený inventář a obrazová galerie. Tyto základní ikonografické možnosti se v různých mutacích uplatňují prakticky i v 19. a 20. století. K jejich provedení pak bývají využívány nové objevy grafických technik, především litografie, a později zvláště fotografická technika. Objev fotografie znamenal převrat nejen ve způsobu reprodukování uměleckých děl, ale i v možnostech vizuální dokumentace sbírek. V Moravské galerii v Brně se dochovaly příklady vizuální dokumentace dvou soukromých uměleckých sbírek z prvních desetiletí 20. století. Jednak dvě alba fotografií obrazové kolekce továrníka Arnolda Skutezkého (1850?1936), jednak mimořádně cenné album dokumentující dnes z větší části rozptýlenou uměleckou sbírku Elly Trollerové (1897?1928), jehož součástí jsou i pohledy do interiérů brněnské vily manželů Trollerových s instalovanými artefakty.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AL - Art, architecture, cultural heritage
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2011
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Opuscula historiae artium
ISSN
1211-7390
e-ISSN
—
Volume of the periodical
60
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
8
Pages from-to
20-27
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—