With or without a logo? Metamorphoses of the corporate identity of the Moravian Gallery in Brno from 1961 to the present
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00094871%3A_____%2F15%3A%230001247" target="_blank" >RIV/00094871:_____/15:#0001247 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
S logem či bez loga? Proměny vizuální identity Moravské galerie v Brně od roku 1961 do současnosti
Original language description
Příspěvek se zabývá proměnami vizuální identity Moravské galerie v Brně od jejího vzniku v roce 1961 do současnosti. Zkoumá grafické proměny galerijního logotypu a jeho uplatnění na galerijních tiskovinách – v záhlavích firemních dopisních papírů, na výstavních katalozích, plakátech, pozvánkách aj. Sleduje nejprve individuální přístup grafiků v pojetí loga jako emblému MG bez jednotného řádu, pak postupné uplatnění jednotného vizuálního stylu u výstavních tiskovin v 70. a 80. letech až po jednotný design galerijní vizuální komunikace v posledních patnácti letech. K tvůrcům vizuálního stylu MG patřili v průběhu let Jiří Hlušička, Karel Holešovský, Jan Rajlich, Václav Houf, Emil Zavadil, studio Pixl-e. Na současné vizuální identutě MG se podílí řada renomovaných grafiků, jako například studio Side2 (Tomáš Machek, Marius Corradini, Olga Benešová), Petr Babák, Lukáš Kijonka, Štěpán Malovec, Robert V. Novák, Adam Macháček, Radim Peško a mnozí další.
Czech name
S logem či bez loga? Proměny vizuální identity Moravské galerie v Brně od roku 1961 do současnosti
Czech description
Příspěvek se zabývá proměnami vizuální identity Moravské galerie v Brně od jejího vzniku v roce 1961 do současnosti. Zkoumá grafické proměny galerijního logotypu a jeho uplatnění na galerijních tiskovinách – v záhlavích firemních dopisních papírů, na výstavních katalozích, plakátech, pozvánkách aj. Sleduje nejprve individuální přístup grafiků v pojetí loga jako emblému MG bez jednotného řádu, pak postupné uplatnění jednotného vizuálního stylu u výstavních tiskovin v 70. a 80. letech až po jednotný design galerijní vizuální komunikace v posledních patnácti letech. K tvůrcům vizuálního stylu MG patřili v průběhu let Jiří Hlušička, Karel Holešovský, Jan Rajlich, Václav Houf, Emil Zavadil, studio Pixl-e. Na současné vizuální identutě MG se podílí řada renomovaných grafiků, jako například studio Side2 (Tomáš Machek, Marius Corradini, Olga Benešová), Petr Babák, Lukáš Kijonka, Štěpán Malovec, Robert V. Novák, Adam Macháček, Radim Peško a mnozí další.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AL - Art, architecture, cultural heritage
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Bulletin Moravské galerie v Brně
ISSN
0231-5793
e-ISSN
—
Volume of the periodical
—
Issue of the periodical within the volume
72
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
22
Pages from-to
50-71
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—