The Affirmation of Emptiness. Alain Badiou and his model of the autonomy of art
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00094871%3A_____%2F16%3AN0000002" target="_blank" >RIV/00094871:_____/16:N0000002 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://www.moravska-galerie.cz/moravska-galerie/o-galerii/bulletin-mg.aspx" target="_blank" >http://www.moravska-galerie.cz/moravska-galerie/o-galerii/bulletin-mg.aspx</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Afirmace prázdna. Alain Badiou a jeho model autonomie umění
Original language description
Poslední z „velkých“ francouzských filozofů – tak bývá svými obdivovateli označován filozof, sociolog a spisovatel Alain Badiou (1937). A to zejména v narážce na generaci významných francouzských post-strukturalistů (J. F. Lyotard, M. Foucault, J. Derrida, J. Lacan) v čele s Gillesem Deleuzem, k němuž Badiou tvoří do značné míry protipól. Badiouova teorie namířená proti soudobé postmoderní „sofistice“ je často artikulována termíny, které pocházejí z domény matematiky. Příkladem může být i pojem „subtrakce“ (odečítání, ubírání), jímž Badiou označuje afirmativní (přitakávající) část negace, jež je podmínkou veškerého inovativního tvořivého procesu. Cílem studie je představit Badiouovy myšlenky, které mohou v kontextu současných uměleckých teorií působit provokativně. Týkají se zejména obhajoby radikální autonomie výtvarného umění, která zahrnuje jak kritiku historické avantgardy, tak například partikularismu v současném umění.
Czech name
Afirmace prázdna. Alain Badiou a jeho model autonomie umění
Czech description
Poslední z „velkých“ francouzských filozofů – tak bývá svými obdivovateli označován filozof, sociolog a spisovatel Alain Badiou (1937). A to zejména v narážce na generaci významných francouzských post-strukturalistů (J. F. Lyotard, M. Foucault, J. Derrida, J. Lacan) v čele s Gillesem Deleuzem, k němuž Badiou tvoří do značné míry protipól. Badiouova teorie namířená proti soudobé postmoderní „sofistice“ je často artikulována termíny, které pocházejí z domény matematiky. Příkladem může být i pojem „subtrakce“ (odečítání, ubírání), jímž Badiou označuje afirmativní (přitakávající) část negace, jež je podmínkou veškerého inovativního tvořivého procesu. Cílem studie je představit Badiouovy myšlenky, které mohou v kontextu současných uměleckých teorií působit provokativně. Týkají se zejména obhajoby radikální autonomie výtvarného umění, která zahrnuje jak kritiku historické avantgardy, tak například partikularismu v současném umění.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AL - Art, architecture, cultural heritage
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Bulletin Moravské galerie v Brně
ISSN
0231-5793
e-ISSN
—
Volume of the periodical
Neuveden
Issue of the periodical within the volume
73
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
20
Pages from-to
98-117
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—