All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The Affirmation of Emptiness. Alain Badiou and his model of the autonomy of art

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00094871%3A_____%2F16%3AN0000002" target="_blank" >RIV/00094871:_____/16:N0000002 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://www.moravska-galerie.cz/moravska-galerie/o-galerii/bulletin-mg.aspx" target="_blank" >http://www.moravska-galerie.cz/moravska-galerie/o-galerii/bulletin-mg.aspx</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Afirmace prázdna. Alain Badiou a jeho model autonomie umění

  • Original language description

    Poslední z „velkých“ francouzských filozofů – tak bývá svými obdivovateli označován filozof, sociolog a spisovatel Alain Badiou (1937). A to zejména v narážce na generaci významných francouzských post-strukturalistů (J. F. Lyotard, M. Foucault, J. Derrida, J. Lacan) v čele s Gillesem Deleuzem, k němuž Badiou tvoří do značné míry protipól. Badiouova teorie namířená proti soudobé postmoderní „sofistice“ je často artikulována termíny, které pocházejí z domény matematiky. Příkladem může být i pojem „subtrakce“ (odečítání, ubírání), jímž Badiou označuje afirmativní (přitakávající) část negace, jež je podmínkou veškerého inovativního tvořivého procesu. Cílem studie je představit Badiouovy myšlenky, které mohou v kontextu současných uměleckých teorií působit provokativně. Týkají se zejména obhajoby radikální autonomie výtvarného umění, která zahrnuje jak kritiku historické avantgardy, tak například partikularismu v současném umění.

  • Czech name

    Afirmace prázdna. Alain Badiou a jeho model autonomie umění

  • Czech description

    Poslední z „velkých“ francouzských filozofů – tak bývá svými obdivovateli označován filozof, sociolog a spisovatel Alain Badiou (1937). A to zejména v narážce na generaci významných francouzských post-strukturalistů (J. F. Lyotard, M. Foucault, J. Derrida, J. Lacan) v čele s Gillesem Deleuzem, k němuž Badiou tvoří do značné míry protipól. Badiouova teorie namířená proti soudobé postmoderní „sofistice“ je často artikulována termíny, které pocházejí z domény matematiky. Příkladem může být i pojem „subtrakce“ (odečítání, ubírání), jímž Badiou označuje afirmativní (přitakávající) část negace, jež je podmínkou veškerého inovativního tvořivého procesu. Cílem studie je představit Badiouovy myšlenky, které mohou v kontextu současných uměleckých teorií působit provokativně. Týkají se zejména obhajoby radikální autonomie výtvarného umění, která zahrnuje jak kritiku historické avantgardy, tak například partikularismu v současném umění.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AL - Art, architecture, cultural heritage

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2016

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Bulletin Moravské galerie v Brně

  • ISSN

    0231-5793

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    Neuveden

  • Issue of the periodical within the volume

    73

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    20

  • Pages from-to

    98-117

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database