All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Enamel in contemporary art

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00094871%3A_____%2F17%3AN0000024" target="_blank" >RIV/00094871:_____/17:N0000024 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Smalt v současném umění

  • Original language description

    Mezi nepřeberným množstvím technologií se v umění 20. a 21. století objevuje také smalt, ale ve variantách zcela odlišných od klasických historických forem s přísně dodržovanými recepturami. Moderní pojetí smaltu ve šperku získalo svoji platformu v ateliéru kovu a šperku na VŠUP, kde jej začal pod vlivem tendencí abstraktního umění od počátku šedesátých let vyučovat šperkař Jan Nušl. Jeho ateliér absolvovaly autorky Jana Cepková, Eva Žáková-Šťastná, Eva Heřmanská, Blanka Nepasická a další. Důležitým počinem se stala výstava Věry Vokáčové Současný Československý email v lednu roku 1985 v Praze. V polovině osmdesátých let byl na AVU v Praze otevřen ateliér postmoderního smaltu, jeho výrazné absolventky Alexandra Horová, Olina Francová využívají zejména metod technického smaltu a kromě zahraničních sympozií se pravidelně účastní i mezinárodních sympozií Asociace EMAIL ART ve Frýdlantu nad Ostravicí a společně s osobnostmi současné malby například Alešem Lamrem, Michaelem Rittsteinem i sympozia SMALT ART ve Vítkovicích.

  • Czech name

    Smalt v současném umění

  • Czech description

    Mezi nepřeberným množstvím technologií se v umění 20. a 21. století objevuje také smalt, ale ve variantách zcela odlišných od klasických historických forem s přísně dodržovanými recepturami. Moderní pojetí smaltu ve šperku získalo svoji platformu v ateliéru kovu a šperku na VŠUP, kde jej začal pod vlivem tendencí abstraktního umění od počátku šedesátých let vyučovat šperkař Jan Nušl. Jeho ateliér absolvovaly autorky Jana Cepková, Eva Žáková-Šťastná, Eva Heřmanská, Blanka Nepasická a další. Důležitým počinem se stala výstava Věry Vokáčové Současný Československý email v lednu roku 1985 v Praze. V polovině osmdesátých let byl na AVU v Praze otevřen ateliér postmoderního smaltu, jeho výrazné absolventky Alexandra Horová, Olina Francová využívají zejména metod technického smaltu a kromě zahraničních sympozií se pravidelně účastní i mezinárodních sympozií Asociace EMAIL ART ve Frýdlantu nad Ostravicí a společně s osobnostmi současné malby například Alešem Lamrem, Michaelem Rittsteinem i sympozia SMALT ART ve Vítkovicích.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    60401 - Arts, Art history

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2017

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Umění emailu/technika smaltu

  • ISBN

    978-80-87896-45-7

  • Number of pages of the result

    12

  • Pages from-to

    105-116

  • Number of pages of the book

    161

  • Publisher name

    Technické muzeum v Brně

  • Place of publication

    Brno

  • UT code for WoS chapter