Invisible Sculpture, Transcendent Exhibition and Programmed Art: The Curatorial Activities of Jiří Valoch during the Sixties and Seventies
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00094871%3A_____%2F18%3AN0000036" target="_blank" >RIV/00094871:_____/18:N0000036 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://vvp.avu.cz/sesit/" target="_blank" >http://vvp.avu.cz/sesit/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Neviditelná socha, transcendentní výstava i programované umění. Kurátorské aktivity Jiřího Valocha šedesátých a sedmdesátých let
Original language description
Studie se zaměřuje na kurátorskou činnost Jiřího Valocha skrze tři případové studie. První je věnována jeho aktivitám v rámci Mladých přátel výtvarného umění při Domu umění města Brna. Spolek primárně zaměřený na zpřístupnění umění mladým lidem mu v období počínající normalizace sloužil jako platforma pro realizaci výstav a publikací zaměřených na tehdy nové projevy land-artu a akční tvorby. Druhá část je věnována výstavě computer graphic. Připravená Valochem pro Dům umění města Brna v roce 1968 se stala první přehlídkou počítačového umění v kontextu východní Evropy. Do třetice se soustředí na Valochovu roli v rámci jednodenní neoficiální instalace Bílý prostor v bílém prostoru realizované v roce 1974 trojicí slovenských výtvarníků (Miloš Laky, Stano Filko a Ján Zavarský) v Domě umění města Brna. Kromě historické analýzy těchto projektů je zřetel obrácen k roli, kterou při jejich realizaci sehrála práce s uměleckou dokumentací a multiplikovatelnost jako klíčová vlastnost umění sedmdesátých let.
Czech name
Neviditelná socha, transcendentní výstava i programované umění. Kurátorské aktivity Jiřího Valocha šedesátých a sedmdesátých let
Czech description
Studie se zaměřuje na kurátorskou činnost Jiřího Valocha skrze tři případové studie. První je věnována jeho aktivitám v rámci Mladých přátel výtvarného umění při Domu umění města Brna. Spolek primárně zaměřený na zpřístupnění umění mladým lidem mu v období počínající normalizace sloužil jako platforma pro realizaci výstav a publikací zaměřených na tehdy nové projevy land-artu a akční tvorby. Druhá část je věnována výstavě computer graphic. Připravená Valochem pro Dům umění města Brna v roce 1968 se stala první přehlídkou počítačového umění v kontextu východní Evropy. Do třetice se soustředí na Valochovu roli v rámci jednodenní neoficiální instalace Bílý prostor v bílém prostoru realizované v roce 1974 trojicí slovenských výtvarníků (Miloš Laky, Stano Filko a Ján Zavarský) v Domě umění města Brna. Kromě historické analýzy těchto projektů je zřetel obrácen k roli, kterou při jejich realizaci sehrála práce s uměleckou dokumentací a multiplikovatelnost jako klíčová vlastnost umění sedmdesátých let.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
60401 - Arts, Art history
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2018
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Sešit pro umění, teorii a příbuzné zóny
ISSN
1802-8918
e-ISSN
—
Volume of the periodical
2018
Issue of the periodical within the volume
25
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
24
Pages from-to
48-71
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—