All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Otakar Kubín/Othon Coubine. Boskovice – Paris – Simiane 1883-1969

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00094871%3A_____%2F19%3AN0000016" target="_blank" >RIV/00094871:_____/19:N0000016 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://m.muzeum.boskovice.cz/otakar-kubin-othon-coubine-boskovice-pariz-simiane-1883-1969/a-1266/p1=1098" target="_blank" >http://m.muzeum.boskovice.cz/otakar-kubin-othon-coubine-boskovice-pariz-simiane-1883-1969/a-1266/p1=1098</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Otakar Kubín/Othon Coubine. Boskovice - Paříž - Simiane 1883-1969

  • Original language description

    Výstavní projekt (výstava s doprovodnou publikací) významného boskovického rodáka Otakara Kubína se konal ve spolupráci Moravské galerie v Brně a Muzea regionu Boskovicka, a to při příležitosti padesátiletého výročí autorova úmrtí. (Repríza výstavního projektu proběhla v Galerii výtvarného umění v Hodoníně.) Projekt, koncipovaný jako výběrová retrospektiva, se pokoušel reflektovat více úhlů pohledu, z nichž je možné dílo tohoto autora interpretovat. Evropsky významný malíř převážnou část svého života strávil ve Francii, přijal francouzské občanství a pofrancouzštil si své jméno na Othon Coubine. Nicméně i přesto si uchoval některé vnitřní vazby na své rodiště. Jeho život i dílo jsou plné rozporů a protikladů. Na jedné straně stál v centru evropského avantgardního dění a na druhé se přiklonil i vlivem dramatické životní situace, k harmonickému výtvarnému projevu. Kubínovo dílo tak patří k nejvýraznějším a zároveň specifickým příkladům neoklasicismu v českém umění 20. a 30. let 20. století. Zmíněnému charakteru Kubínovy tvorby byla podřízena i skladba výstavy sestávající ze tří kapitol. První představovala ukázku autorových raných děl, dále děl vytvořených během pobytu na pražské Akademii a konečně díla vytvořená během spolupráce s výtvarnou skupinou Osma. Další okruh tvořila kubo-expresionistická díla z počátků autorova pobytu v Paříži a z dob jeho spolupráce s galerií Der Sturm. Konečně, třetí kapitola výstavy mapovala Kubínovu tvorby po přesídlení do Provence, kdy v autorově tvorbě nastal přechod k novoklasicicmu. Další samostatná část výstavy, která byla prezentovaná v Galerii Otakara Kubína, byla zaměřená na autorova díla vážící se tematicky k Boskovicím a rovněž na díla vzniklá v Boskovicích na počátku 50. let 20. století, kdy Kubín pobýval ve svém rodném městě. Kromě Muzea Boskovicka byla výstava realizována díky zápůjčkám ze sbírek následujících institucí: Národní galerie Praha, Moravská galerie v Brně, Galerie hl. města Prahy, Muzeum umění Olomouc, SGVU Litoměřice, Oblastní galerie Vysočiny Jihlava, KGVU Zlín. K výstavě byl vydán katalog na jehož obsahu se podíleli Petr Ingerle a Anna Pravdová.

  • Czech name

    Otakar Kubín/Othon Coubine. Boskovice - Paříž - Simiane 1883-1969

  • Czech description

    Výstavní projekt (výstava s doprovodnou publikací) významného boskovického rodáka Otakara Kubína se konal ve spolupráci Moravské galerie v Brně a Muzea regionu Boskovicka, a to při příležitosti padesátiletého výročí autorova úmrtí. (Repríza výstavního projektu proběhla v Galerii výtvarného umění v Hodoníně.) Projekt, koncipovaný jako výběrová retrospektiva, se pokoušel reflektovat více úhlů pohledu, z nichž je možné dílo tohoto autora interpretovat. Evropsky významný malíř převážnou část svého života strávil ve Francii, přijal francouzské občanství a pofrancouzštil si své jméno na Othon Coubine. Nicméně i přesto si uchoval některé vnitřní vazby na své rodiště. Jeho život i dílo jsou plné rozporů a protikladů. Na jedné straně stál v centru evropského avantgardního dění a na druhé se přiklonil i vlivem dramatické životní situace, k harmonickému výtvarnému projevu. Kubínovo dílo tak patří k nejvýraznějším a zároveň specifickým příkladům neoklasicismu v českém umění 20. a 30. let 20. století. Zmíněnému charakteru Kubínovy tvorby byla podřízena i skladba výstavy sestávající ze tří kapitol. První představovala ukázku autorových raných děl, dále děl vytvořených během pobytu na pražské Akademii a konečně díla vytvořená během spolupráce s výtvarnou skupinou Osma. Další okruh tvořila kubo-expresionistická díla z počátků autorova pobytu v Paříži a z dob jeho spolupráce s galerií Der Sturm. Konečně, třetí kapitola výstavy mapovala Kubínovu tvorby po přesídlení do Provence, kdy v autorově tvorbě nastal přechod k novoklasicicmu. Další samostatná část výstavy, která byla prezentovaná v Galerii Otakara Kubína, byla zaměřená na autorova díla vážící se tematicky k Boskovicím a rovněž na díla vzniklá v Boskovicích na počátku 50. let 20. století, kdy Kubín pobýval ve svém rodném městě. Kromě Muzea Boskovicka byla výstava realizována díky zápůjčkám ze sbírek následujících institucí: Národní galerie Praha, Moravská galerie v Brně, Galerie hl. města Prahy, Muzeum umění Olomouc, SGVU Litoměřice, Oblastní galerie Vysočiny Jihlava, KGVU Zlín. K výstavě byl vydán katalog na jehož obsahu se podíleli Petr Ingerle a Anna Pravdová.

Classification

  • Type

    O - Miscellaneous

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    60401 - Arts, Art history

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2019

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů