All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Collections and museums as an instrument od monarchal and state representation and a marketing tool

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00101435%3A_____%2F17%3AN0000011" target="_blank" >RIV/00101435:_____/17:N0000011 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Sbírky a muzea jako nástroj panovnické a státní reprezentace a nástroj matketingu

  • Original language description

    Sbírky a sběratelství plní od počátku řadu funkcí – vědeckou, odpočinkovou, ekonomickou a také reprezentační funkci. Od středověku pro to máme řadu dokladů. Příkladem může být třeba císař Karel IV., nebo francouzští králové. Reprezentační funkce sběratelství rostla s jeho rozmachem od 16. století. Vlastnictví sbírky se stávalo potvrzením sociálního statusu majitele. Tato funkce se přenesla i na muzea, která reprezentují stát nebo region. Tuto funkci neplní jen sbírky, ale i budovy, ve kterých jsou umístěné. Některé z nich se dostaly i do učebnic architektury. Dnes muzea plní také marketingovou funkci. Ukazují úspěchy vlastníka a přitahují mnoho návštěvníků. Návštěva řadu muzeí se tak dnes stala otázkou prestiže.

  • Czech name

    Sbírky a muzea jako nástroj panovnické a státní reprezentace a nástroj matketingu

  • Czech description

    Sbírky a sběratelství plní od počátku řadu funkcí – vědeckou, odpočinkovou, ekonomickou a také reprezentační funkci. Od středověku pro to máme řadu dokladů. Příkladem může být třeba císař Karel IV., nebo francouzští králové. Reprezentační funkce sběratelství rostla s jeho rozmachem od 16. století. Vlastnictví sbírky se stávalo potvrzením sociálního statusu majitele. Tato funkce se přenesla i na muzea, která reprezentují stát nebo region. Tuto funkci neplní jen sbírky, ale i budovy, ve kterých jsou umístěné. Některé z nich se dostaly i do učebnic architektury. Dnes muzea plní také marketingovou funkci. Ukazují úspěchy vlastníka a přitahují mnoho návštěvníků. Návštěva řadu muzeí se tak dnes stala otázkou prestiže.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    60401 - Arts, Art history

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2017

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Muzeum a změna V. Sborník z mezinárodní muzeologické konference. Národní archiv, Praha, 22. – 24. listopadu 2016/ The museum and change V. Anthology of the international museology conference. Narional archives, Prague, 22nd – 24th November 2016

  • ISBN

    978-80-86611-77-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    9

  • Pages from-to

    59-67

  • Publisher name

    Asociace muzeí a galerií České republiky, z. s.

  • Place of publication

    Praha

  • Event location

    Praha

  • Event date

    Nov 22, 2016

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article