All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Existential anxiety in medical students matters: an exploratory pilot study of the occurrence of the existential distress phenomenon in the Czech medical students

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00209805%3A_____%2F24%3A00079838" target="_blank" >RIV/00209805:_____/24:00079838 - isvavai.cz</a>

  • Alternative codes found

    RIV/00216224:14110/24:00136750

  • Result on the web

    <a href="https://www.palmed.cz/pm/article/view/201" target="_blank" >https://www.palmed.cz/pm/article/view/201</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Na existenciální úzkosti u studentů medicíny záleží: pilotní studie výskytu fenoménu u českých studentů medicíny

  • Original language description

    Úvod: existenciální úzkost není pouze zkušeností terminálně nemocných. Studenti lékařských fakultjsou tématu smrti vystaveni od začátku svého studia. Aby bylo možné se tématem existenciálníúzkosti zabývat ve výuce na fakultách napříč obory, je nezbytné získat informace o jejím výskytua kontextu.Metody: provedli jsme dotazníkový průzkum na Lékařské fakultě Masarykovy univerzity,kterého se zúčastnilo 622 studentů (394 studentů všeobecného lékařství a 228 studentů z jinýchzdravotnických oborů). Průzkum cílil na vlastní zkušenost studentů s existenciální úzkostí a na jejichpostoje k zařazení tohoto tématu do výuky. Výsledky: výsledky ukázaly, že významná část studentůmedicíny (47,9 %) zažívá v určité míře existenciální úzkost, přičemž mezi studenty všeobecnéholékařství a studenty jiných zdravotnických oborů nebyl nalezen významný rozdíl. 87,5 % studentůse domnívá, že pacienti o tématu smrti a umírání otevřeně nehovoří, i když je přítomné.96 % studentů uvádí, že zdravotníci by měli mít komunikační dovednosti, jak o existenciálnímdistresu s pacienty hovořit a 86 % studentů se domnívá, že práce s vlastní existenciální úzkostí bytaké měla být součástí kurzu lékařské psychologie. Za nejčastější překážky v komunikaci o těchtotématech studenti považují nedostatek komunikačních dovedností a problém s volbou správnýchslov (57,4 %), strach z vlastních emocí (52,6 %) a strach z emocionálních reakcí pacientů (48,1 %).Závěr: Naše pilotní studie ukazuje, že strach a úzkost související se smrtí a umíráním jsou mezistudenty medicíny přítomné a že existenciální úzkost představuje důležité téma, které je třebateoreticky i prakticky integrovat do výuky na lékařských fakultách, a to nejen pro studentyvšeobecného lékařství, ale i zdravotníky ostatních odborností.

  • Czech name

    Na existenciální úzkosti u studentů medicíny záleží: pilotní studie výskytu fenoménu u českých studentů medicíny

  • Czech description

    Úvod: existenciální úzkost není pouze zkušeností terminálně nemocných. Studenti lékařských fakultjsou tématu smrti vystaveni od začátku svého studia. Aby bylo možné se tématem existenciálníúzkosti zabývat ve výuce na fakultách napříč obory, je nezbytné získat informace o jejím výskytua kontextu.Metody: provedli jsme dotazníkový průzkum na Lékařské fakultě Masarykovy univerzity,kterého se zúčastnilo 622 studentů (394 studentů všeobecného lékařství a 228 studentů z jinýchzdravotnických oborů). Průzkum cílil na vlastní zkušenost studentů s existenciální úzkostí a na jejichpostoje k zařazení tohoto tématu do výuky. Výsledky: výsledky ukázaly, že významná část studentůmedicíny (47,9 %) zažívá v určité míře existenciální úzkost, přičemž mezi studenty všeobecnéholékařství a studenty jiných zdravotnických oborů nebyl nalezen významný rozdíl. 87,5 % studentůse domnívá, že pacienti o tématu smrti a umírání otevřeně nehovoří, i když je přítomné.96 % studentů uvádí, že zdravotníci by měli mít komunikační dovednosti, jak o existenciálnímdistresu s pacienty hovořit a 86 % studentů se domnívá, že práce s vlastní existenciální úzkostí bytaké měla být součástí kurzu lékařské psychologie. Za nejčastější překážky v komunikaci o těchtotématech studenti považují nedostatek komunikačních dovedností a problém s volbou správnýchslov (57,4 %), strach z vlastních emocí (52,6 %) a strach z emocionálních reakcí pacientů (48,1 %).Závěr: Naše pilotní studie ukazuje, že strach a úzkost související se smrtí a umíráním jsou mezistudenty medicíny přítomné a že existenciální úzkost představuje důležité téma, které je třebateoreticky i prakticky integrovat do výuky na lékařských fakultách, a to nejen pro studentyvšeobecného lékařství, ale i zdravotníky ostatních odborností.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2024

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Paliativní medicína

  • ISSN

    2695-1495

  • e-ISSN

    2695-1509

  • Volume of the periodical

    5

  • Issue of the periodical within the volume

    2

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    9

  • Pages from-to

    18-26

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database