Motivation of MMORPG Players with Addictive Behaviour in Relation toInternet Use
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11110%2F12%3A11936" target="_blank" >RIV/00216208:11110/12:11936 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Motivace u závislostního chování na internetu MMORPG hráčů
Original language description
Cíle: popsat motivy ke hraní MMORPG her u hráčů vykazujících prvky závislostního chování, důvody, které vedou tyto hráče k omezení hraní a způsob, jakým omezení hraní probíhalo. Design: kvalitativní studie. Metoda: obsahová analýza polostruktuovaných rozhovorů zaměřených na téma motivace a vývoj hraní. Soubor: 16 hráčů MMORPG vykazující rysy závislostního chování na internetu (4 ženy a 12 mužů) ve věku 15 ? 33 let. Výsledky: motivace uváděné hráči pro jejich online hraní jsou odreagování, seberealizace,kontakt s lidmi a zahánění nudy. Motivace pro hraní je dynamického charakteru a u jednotlivých hráčů se v průběhu času mění, motivy pro omezení hraní, které účastníci uváděli, byly: uvědomění si pohlcení hrou, zdravotní důvody, impuls z okolí, impuls zehry. Strategie, které hráči volili k omezení online hraní lze rozdělit do dvou základních skupin: postupné omezení se substitucí jiné online aplikace s "bezpečnějším profilem" a odinstalování hry ze svého počítače. Závěr: Výsledky motiva
Czech name
Motivace u závislostního chování na internetu MMORPG hráčů
Czech description
Cíle: popsat motivy ke hraní MMORPG her u hráčů vykazujících prvky závislostního chování, důvody, které vedou tyto hráče k omezení hraní a způsob, jakým omezení hraní probíhalo. Design: kvalitativní studie. Metoda: obsahová analýza polostruktuovaných rozhovorů zaměřených na téma motivace a vývoj hraní. Soubor: 16 hráčů MMORPG vykazující rysy závislostního chování na internetu (4 ženy a 12 mužů) ve věku 15 ? 33 let. Výsledky: motivace uváděné hráči pro jejich online hraní jsou odreagování, seberealizace,kontakt s lidmi a zahánění nudy. Motivace pro hraní je dynamického charakteru a u jednotlivých hráčů se v průběhu času mění, motivy pro omezení hraní, které účastníci uváděli, byly: uvědomění si pohlcení hrou, zdravotní důvody, impuls z okolí, impuls zehry. Strategie, které hráči volili k omezení online hraní lze rozdělit do dvou základních skupin: postupné omezení se substitucí jiné online aplikace s "bezpečnějším profilem" a odinstalování hry ze svého počítače. Závěr: Výsledky motiva
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
FL - Psychiatry, sexology
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA406%2F09%2F0119" target="_blank" >GA406/09/0119: Project EUDAP-2: Development and Verification of the Evaluation Methodology for Addictive Substance Use Primary Prevention Programmes</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2012
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Adiktologie
ISSN
1213-3841
e-ISSN
—
Volume of the periodical
12
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
11
Pages from-to
56-66
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—