All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

"The use of non-cigarettes is not without risk": discourse of heated tobacco products in the media

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11110%2F21%3A10428675" target="_blank" >RIV/00216208:11110/21:10428675 - isvavai.cz</a>

  • Alternative codes found

    RIV/00216208:11230/21:10428675

  • Result on the web

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=aavQwWvK87" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=aavQwWvK87</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    "Užívání necigaret není bez rizika" aneb Diskurz o zahřívaných tabákových produktech v médiích

  • Original language description

    Studie představuje jazykovou a diskurzní analýzu vybraného korpusu mediálních textů o komunikaci nových tabákových výrobků se zaměřením na zahřívané tabákové výrobky (IQOS, glo). Analýza ukazuje, jak jsou výrobky označeny v médiích, jak může označení v médiích ovlivnit vnímání produktů veřejností a jakým způsobem se marketingový diskurz odráží v mediální komunikaci. Data byla analyzována programem Prospéro, kvantitativně-kvalitativním programem pro jazykovou analýzu. Výsledky ukazují, že mediální diskurz týkající se HTP je široce ovlivňován marketingovými komunikačními strategiemi a je koncipován jako součást zdravého a atraktivního životního stylu s konotacemi zdravějších možností, zdravotních a osobních výhod na rozdíl od používání cigaret. Média představují HTP jako součást aspiračního trendového životního stylu, který tak může být atraktivní zejména pro mladé lidi, včetně nekuřáků. Zdravotní rizika a rizika návykového chování v mediálním diskurzu téměř chybí.

  • Czech name

    "Užívání necigaret není bez rizika" aneb Diskurz o zahřívaných tabákových produktech v médiích

  • Czech description

    Studie představuje jazykovou a diskurzní analýzu vybraného korpusu mediálních textů o komunikaci nových tabákových výrobků se zaměřením na zahřívané tabákové výrobky (IQOS, glo). Analýza ukazuje, jak jsou výrobky označeny v médiích, jak může označení v médiích ovlivnit vnímání produktů veřejností a jakým způsobem se marketingový diskurz odráží v mediální komunikaci. Data byla analyzována programem Prospéro, kvantitativně-kvalitativním programem pro jazykovou analýzu. Výsledky ukazují, že mediální diskurz týkající se HTP je široce ovlivňován marketingovými komunikačními strategiemi a je koncipován jako součást zdravého a atraktivního životního stylu s konotacemi zdravějších možností, zdravotních a osobních výhod na rozdíl od používání cigaret. Média představují HTP jako součást aspiračního trendového životního stylu, který tak může být atraktivní zejména pro mladé lidi, včetně nekuřáků. Zdravotní rizika a rizika návykového chování v mediálním diskurzu téměř chybí.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50802 - Media and socio-cultural communication

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2021

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Naše řeč

  • ISSN

    0027-8203

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    104

  • Issue of the periodical within the volume

    3

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    17

  • Pages from-to

    167-183

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database