"The use of non-cigarettes is not without risk": discourse of heated tobacco products in the media
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11110%2F21%3A10428675" target="_blank" >RIV/00216208:11110/21:10428675 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/00216208:11230/21:10428675
Result on the web
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=aavQwWvK87" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=aavQwWvK87</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
"Užívání necigaret není bez rizika" aneb Diskurz o zahřívaných tabákových produktech v médiích
Original language description
Studie představuje jazykovou a diskurzní analýzu vybraného korpusu mediálních textů o komunikaci nových tabákových výrobků se zaměřením na zahřívané tabákové výrobky (IQOS, glo). Analýza ukazuje, jak jsou výrobky označeny v médiích, jak může označení v médiích ovlivnit vnímání produktů veřejností a jakým způsobem se marketingový diskurz odráží v mediální komunikaci. Data byla analyzována programem Prospéro, kvantitativně-kvalitativním programem pro jazykovou analýzu. Výsledky ukazují, že mediální diskurz týkající se HTP je široce ovlivňován marketingovými komunikačními strategiemi a je koncipován jako součást zdravého a atraktivního životního stylu s konotacemi zdravějších možností, zdravotních a osobních výhod na rozdíl od používání cigaret. Média představují HTP jako součást aspiračního trendového životního stylu, který tak může být atraktivní zejména pro mladé lidi, včetně nekuřáků. Zdravotní rizika a rizika návykového chování v mediálním diskurzu téměř chybí.
Czech name
"Užívání necigaret není bez rizika" aneb Diskurz o zahřívaných tabákových produktech v médiích
Czech description
Studie představuje jazykovou a diskurzní analýzu vybraného korpusu mediálních textů o komunikaci nových tabákových výrobků se zaměřením na zahřívané tabákové výrobky (IQOS, glo). Analýza ukazuje, jak jsou výrobky označeny v médiích, jak může označení v médiích ovlivnit vnímání produktů veřejností a jakým způsobem se marketingový diskurz odráží v mediální komunikaci. Data byla analyzována programem Prospéro, kvantitativně-kvalitativním programem pro jazykovou analýzu. Výsledky ukazují, že mediální diskurz týkající se HTP je široce ovlivňován marketingovými komunikačními strategiemi a je koncipován jako součást zdravého a atraktivního životního stylu s konotacemi zdravějších možností, zdravotních a osobních výhod na rozdíl od používání cigaret. Média představují HTP jako součást aspiračního trendového životního stylu, který tak může být atraktivní zejména pro mladé lidi, včetně nekuřáků. Zdravotní rizika a rizika návykového chování v mediálním diskurzu téměř chybí.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50802 - Media and socio-cultural communication
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2021
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Naše řeč
ISSN
0027-8203
e-ISSN
—
Volume of the periodical
104
Issue of the periodical within the volume
3
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
17
Pages from-to
167-183
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—