All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The Role of Modern Technologies and the Internet in Preschool Children: the Risks of their Use from the Parents' Perspective

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11110%2F21%3A10439529" target="_blank" >RIV/00216208:11110/21:10439529 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=7Wgz5~-xi8" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=7Wgz5~-xi8</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.35198/APLP/2021-002-0001" target="_blank" >10.35198/APLP/2021-002-0001</a>

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Role moderních technologií a internetu u dětí v předškolním věku: rizika jejich používání z pohledu rodičů

  • Original language description

    Východiska | Moderní technologie a internet používá stále rostoucí počet dětí v předškolním věku, avšak nejsou známy důsledky tohoto chování na vývoj jedince. Cíle | Hlavním cílem výzkumu bylo zmapovat problematiku používání moderních technologií a internetu u dětí v předškolním věku a zaměřit se na problémové, závislostní chování a rizika v souvislosti s těmito technologiemi na základě výpovědí rodičů. Soubor | Výzkumný soubor tvořilo 8 osob, z toho 5 žen a 3 muži. Do výzkumu bylo zařazeno 12 dětí. Metody | Data byla získána formou kvalitativního přístupu s využitím polostrukturovaného rozhovoru s rodiči dětí v předškolním věku. Celkem bylo realizováno 8 rozhovorů, které byly přepsány do podoby shrnujícího protokolu a dále analyzovány pomocí tematické analýzy s využitím metod otevřeného a axiálního kódování a kategorizace. Jednalo se o absolventskou bakalářskou práci. Výsledky | Ve srovnání s ostatními technologiemi tráví děti v předškolním věku nejvíce času sledováním televize a videí na YouTube. Většina dětí, s jejichž rodiči byl realizován rozhovor, má svůj vlastní tablet. Problémové či závislostní chování vzniká častěji při používání tabletu a mobilního zařízení než u jiných technologií. Rodiče podceňují rizika používání moderních technologií a internetu. Pravidla, která pro ně stanovují, vycházejí převážně z vlastního přesvědčení, jsou často nedostačující a vedou k nežádoucímu chování dětí. Závěr a doporučení | V oblasti rizik používání moderních technologií a internetu dětmi v předškolním věku je nutné pokračovat v dalším výzkumu. Rodiče by měli časově i místně omezovat používání moderních technologií a internetu jejich dětmi, je však potřeba stanovit jednotná doporučení pro rodiče i veřejnost.

  • Czech name

    Role moderních technologií a internetu u dětí v předškolním věku: rizika jejich používání z pohledu rodičů

  • Czech description

    Východiska | Moderní technologie a internet používá stále rostoucí počet dětí v předškolním věku, avšak nejsou známy důsledky tohoto chování na vývoj jedince. Cíle | Hlavním cílem výzkumu bylo zmapovat problematiku používání moderních technologií a internetu u dětí v předškolním věku a zaměřit se na problémové, závislostní chování a rizika v souvislosti s těmito technologiemi na základě výpovědí rodičů. Soubor | Výzkumný soubor tvořilo 8 osob, z toho 5 žen a 3 muži. Do výzkumu bylo zařazeno 12 dětí. Metody | Data byla získána formou kvalitativního přístupu s využitím polostrukturovaného rozhovoru s rodiči dětí v předškolním věku. Celkem bylo realizováno 8 rozhovorů, které byly přepsány do podoby shrnujícího protokolu a dále analyzovány pomocí tematické analýzy s využitím metod otevřeného a axiálního kódování a kategorizace. Jednalo se o absolventskou bakalářskou práci. Výsledky | Ve srovnání s ostatními technologiemi tráví děti v předškolním věku nejvíce času sledováním televize a videí na YouTube. Většina dětí, s jejichž rodiči byl realizován rozhovor, má svůj vlastní tablet. Problémové či závislostní chování vzniká častěji při používání tabletu a mobilního zařízení než u jiných technologií. Rodiče podceňují rizika používání moderních technologií a internetu. Pravidla, která pro ně stanovují, vycházejí převážně z vlastního přesvědčení, jsou často nedostačující a vedou k nežádoucímu chování dětí. Závěr a doporučení | V oblasti rizik používání moderních technologií a internetu dětmi v předškolním věku je nutné pokračovat v dalším výzkumu. Rodiče by měli časově i místně omezovat používání moderních technologií a internetu jejich dětmi, je však potřeba stanovit jednotná doporučení pro rodiče i veřejnost.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    30312 - Substance abuse

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2021

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Adiktologie v preventivní a léčebné praxi

  • ISSN

    2570-8120

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    4

  • Issue of the periodical within the volume

    2

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    10

  • Pages from-to

    60-69

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database