Working with Children and Adolescents in the Field of Digital Addiction
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11110%2F24%3A10493495" target="_blank" >RIV/00216208:11110/24:10493495 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Metodika práce s dětmi a dospívajícími v oblasti digitální závislosti
Original language description
Tato publikace se zaměřuje na práci s dětmi a dospívajícími v oblasti digitální závislosti, poskytuje komplexní přehled o diagnostice, prevenci a léčbě tohoto problému. Digitální závislost představuje vážný problém, který může mít negativní dopad na fyzické a duševní zdraví jedinců, jejich sociální vztahy a akademický výkon. V diagnostické části metodika zdůrazňuje důležitost včasného rozpoznání rizikového a závislostního chování pomocí různých screeningových nástrojů, jako jsou Internet Addiction Test (IAT), Dotazník hraní digitálních her (DHDH) a Dotazník na sociální sítě (BSMAS). Tyto nástroje umožňují identifikovat míru závislosti a souvisejících problémů, jako je úzkost nebo deprese. Prevence digitální závislosti zahrnuje vzdělávací programy zaměřené na rodiče, které jim pomáhají rozpoznat varovné signály a poskytují strategie pro řízení používání technologií jejich dětmi. Programy pro rodiče zahrnují techniky zlepšení komunikace, podporu zdravých návyků a alternativních aktivit, které snižují závislost na digitálních technologiích. Léčebný plán a terapeutické intervence zahrnují individuální, skupinovou a rodinnou terapii. Tyto intervence jsou zaměřeny na identifikaci a změnu dysfunkčních vzorců chování, posílení rodinné koheze a komunikace, a prevenci relapsu. Metodika také zdůrazňuje důležitost motivačních rozhovorů, které podporují vnitřní motivaci klientů ke změně jejich chování a dosažení zdravějšího životního stylu. Celkově si tato metodika klade za cíl poskytnout komplexní rámec pro práci s dětmi a dospívajícími v oblasti digitální závislosti, zdůrazňuje multidisciplinární přístup a potřebu spolupráce mezi klienty, rodiči, školami a odborníky. Díky tomu mohou být vytvořeny efektivní intervence, které přispějí k redukci digitální závislosti a podpoře zdravého vývoje dětí a dospívajících.
Czech name
Metodika práce s dětmi a dospívajícími v oblasti digitální závislosti
Czech description
Tato publikace se zaměřuje na práci s dětmi a dospívajícími v oblasti digitální závislosti, poskytuje komplexní přehled o diagnostice, prevenci a léčbě tohoto problému. Digitální závislost představuje vážný problém, který může mít negativní dopad na fyzické a duševní zdraví jedinců, jejich sociální vztahy a akademický výkon. V diagnostické části metodika zdůrazňuje důležitost včasného rozpoznání rizikového a závislostního chování pomocí různých screeningových nástrojů, jako jsou Internet Addiction Test (IAT), Dotazník hraní digitálních her (DHDH) a Dotazník na sociální sítě (BSMAS). Tyto nástroje umožňují identifikovat míru závislosti a souvisejících problémů, jako je úzkost nebo deprese. Prevence digitální závislosti zahrnuje vzdělávací programy zaměřené na rodiče, které jim pomáhají rozpoznat varovné signály a poskytují strategie pro řízení používání technologií jejich dětmi. Programy pro rodiče zahrnují techniky zlepšení komunikace, podporu zdravých návyků a alternativních aktivit, které snižují závislost na digitálních technologiích. Léčebný plán a terapeutické intervence zahrnují individuální, skupinovou a rodinnou terapii. Tyto intervence jsou zaměřeny na identifikaci a změnu dysfunkčních vzorců chování, posílení rodinné koheze a komunikace, a prevenci relapsu. Metodika také zdůrazňuje důležitost motivačních rozhovorů, které podporují vnitřní motivaci klientů ke změně jejich chování a dosažení zdravějšího životního stylu. Celkově si tato metodika klade za cíl poskytnout komplexní rámec pro práci s dětmi a dospívajícími v oblasti digitální závislosti, zdůrazňuje multidisciplinární přístup a potřebu spolupráce mezi klienty, rodiči, školami a odborníky. Díky tomu mohou být vytvořeny efektivní intervence, které přispějí k redukci digitální závislosti a podpoře zdravého vývoje dětí a dospívajících.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
—
OECD FORD branch
30312 - Substance abuse
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2024
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů