All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Main Features, Volume and Territorial Structure of Czechoslovak Export during the Interwar Period

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F07%3A00000376" target="_blank" >RIV/00216208:11210/07:00000376 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    K charakteru, rozsahu a zaměření československého vývozu v meziválečném období

  • Original language description

    Už v době vzniku Československa bylo zjevné, že v hospodářství nového státu bude hrát významnou roli zahraniční obchod. Omezený vnitřní trh nutil československé podniky ve větší míře hledat odbyt v zahraničí, přičemž logicky (s ohledem na historické vazby) se nejvíce zajímaly o vývoz do nástupnických zemí a Německa. Situace těsně po první světové válce však nebyla příznivá pro nějakou razantní vývozní expanzi, kterou mimo jiné zjevně komplikovaly vysoké celní bariéry omezující přístup na trhy nástupnických zemí. Druhá polovina 20. let se stala nejúspěšnějším etapou ve vývoji meziválečného exportu. Československé podniky se dokázaly ve značné míře přizpůsobit měnící se zahraniční poptávce a využít celkové konjunktury světového obchodu. Naopak velká hospodářská krize ukázala negativní důsledky značné závislosti československé ekonomiky na vývoji na světovém trhu. Neschopnost československé vlády a průmyslu zareagovat dostatečně rychle na novou situaci bohužel společně s dalšími problémy

  • Czech name

    K charakteru, rozsahu a zaměření československého vývozu v meziválečném období

  • Czech description

    Už v době vzniku Československa bylo zjevné, že v hospodářství nového státu bude hrát významnou roli zahraniční obchod. Omezený vnitřní trh nutil československé podniky ve větší míře hledat odbyt v zahraničí, přičemž logicky (s ohledem na historické vazby) se nejvíce zajímaly o vývoz do nástupnických zemí a Německa. Situace těsně po první světové válce však nebyla příznivá pro nějakou razantní vývozní expanzi, kterou mimo jiné zjevně komplikovaly vysoké celní bariéry omezující přístup na trhy nástupnických zemí. Druhá polovina 20. let se stala nejúspěšnějším etapou ve vývoji meziválečného exportu. Československé podniky se dokázaly ve značné míře přizpůsobit měnící se zahraniční poptávce a využít celkové konjunktury světového obchodu. Naopak velká hospodářská krize ukázala negativní důsledky značné závislosti československé ekonomiky na vývoji na světovém trhu. Neschopnost československé vlády a průmyslu zareagovat dostatečně rychle na novou situaci bohužel společně s dalšími problémy

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AB - History

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2007

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Acta Oeconomica Pragensia

  • ISSN

    0572-3043

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

  • Issue of the periodical within the volume

    7

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    16

  • Pages from-to

    367-382

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database