All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The Utopian Image of the Entrepreneurial Elite: Some remarks on its creation by the media

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F07%3A10121227" target="_blank" >RIV/00216208:11210/07:10121227 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Utopický obraz podnikatelských elit : Poznámky k jeho konstrukci v médiích

  • Original language description

    Autor doporučuje kromě výzkumu samotných podnikatelských elit také výzkum jejich obrazu ve společnosti, tedy jak si je společnost představovala a jaké je chtěla ideálně mít. Jejich obraz byl širokým vrstvám zprostředkováván hlavně tehdejší masovou kulturou. Jako vhodný k analýze se jeví obzvlášťě film, který byl v meziválečném období převažujícím masmédiem. Možnosti, jaké tento typ pramene nabízí, ilustruje autor na českých meziválečných sociálních beletristických utopiích, kde se úspěšní podnikatelé stávají často vůdci lidstva na cestě k dosažení ideální společnosti.

  • Czech name

    Utopický obraz podnikatelských elit : Poznámky k jeho konstrukci v médiích

  • Czech description

    Autor doporučuje kromě výzkumu samotných podnikatelských elit také výzkum jejich obrazu ve společnosti, tedy jak si je společnost představovala a jaké je chtěla ideálně mít. Jejich obraz byl širokým vrstvám zprostředkováván hlavně tehdejší masovou kulturou. Jako vhodný k analýze se jeví obzvlášťě film, který byl v meziválečném období převažujícím masmédiem. Možnosti, jaké tento typ pramene nabízí, ilustruje autor na českých meziválečných sociálních beletristických utopiích, kde se úspěšní podnikatelé stávají často vůdci lidstva na cestě k dosažení ideální společnosti.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

    AB - History

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2007

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Moderní podnikatelské elity - metody a perspektivy bádání

  • ISBN

    978-80-7363-153-6

  • Number of pages of the result

    6

  • Pages from-to

    410-415

  • Number of pages of the book

    439

  • Publisher name

    Dokořán

  • Place of publication

    Praha

  • UT code for WoS chapter