Educational styles of teachers in primary and secondary school pupils and its reflection
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F10%3A10077314" target="_blank" >RIV/00216208:11210/10:10077314 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Edukační působení učitele očima žáků základních a středních škol
Original language description
Příspěvek se věnuje problematice edukačních procesů a vztahů ve školním prostředí mezi učiteli a žáky. Vedle vývojových charakteristik jsou to zejména významné dospělé osoby (rodiče a učitelé), kteří hrají podstatnou roli v sociálním a edukačním světě dětí a dospívajících. Jednoduchý model základních charakteristik interakce dospělých a dětí sloužil jako východisko pro poznávání edukačního působení učitelů prostřednictvím dotazování žáků. Vybrané výsledky výzkumu mezi žáky a učiteli jsou inspirací pro rozvíjení efektivní interakce učitelů a žáků při vyučování. Nepřekvapuje, že žáci pozitivně oceňují kladný emoční vztah a zároveň vyšší míru požadavků kladených ze strany učitele.
Czech name
Edukační působení učitele očima žáků základních a středních škol
Czech description
Příspěvek se věnuje problematice edukačních procesů a vztahů ve školním prostředí mezi učiteli a žáky. Vedle vývojových charakteristik jsou to zejména významné dospělé osoby (rodiče a učitelé), kteří hrají podstatnou roli v sociálním a edukačním světě dětí a dospívajících. Jednoduchý model základních charakteristik interakce dospělých a dětí sloužil jako východisko pro poznávání edukačního působení učitelů prostřednictvím dotazování žáků. Vybrané výsledky výzkumu mezi žáky a učiteli jsou inspirací pro rozvíjení efektivní interakce učitelů a žáků při vyučování. Nepřekvapuje, že žáci pozitivně oceňují kladný emoční vztah a zároveň vyšší míru požadavků kladených ze strany učitele.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
AN - Psychology
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2010
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů