Émile Durkheim - the Sociologist and Educationalist
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F11%3A10103561" target="_blank" >RIV/00216208:11210/11:10103561 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Émile Durkheim - sociolog a pedagog
Original language description
Text Émile Durkheim - sociolog a pedagog pojednává o Durkheimových předchůdcích na poli sociální vědy, o jeho epistemologii, sociologické metodě, a různých podobách uchopení vztahu mezi individuem a společností, zejména v oblasti epistemologie, morální sociologie a teorie výchovy. Cílem práce je představit v českém prostředí dosud málo připomínaného klasika a ukázat jej v několika podobách. Jako jednoho z posledních systematiků v humanitních vědách pojmově vybaveného k uchopení sociální skutečnosti ve všech jejích aspektech, jako významného myslitele o výchově, který neupadl do obecností a schematických humanistických klišé, jako přesvědčivého zastánce normativního pojetí pedagogiky a jako poctivého teoretika řešícího stále živý problém, jak skloubit princip vědecké objektivity a hodnotové neutrality s porozuměním lidské, resp. společenské realitě.
Czech name
Émile Durkheim - sociolog a pedagog
Czech description
Text Émile Durkheim - sociolog a pedagog pojednává o Durkheimových předchůdcích na poli sociální vědy, o jeho epistemologii, sociologické metodě, a různých podobách uchopení vztahu mezi individuem a společností, zejména v oblasti epistemologie, morální sociologie a teorie výchovy. Cílem práce je představit v českém prostředí dosud málo připomínaného klasika a ukázat jej v několika podobách. Jako jednoho z posledních systematiků v humanitních vědách pojmově vybaveného k uchopení sociální skutečnosti ve všech jejích aspektech, jako významného myslitele o výchově, který neupadl do obecností a schematických humanistických klišé, jako přesvědčivého zastánce normativního pojetí pedagogiky a jako poctivého teoretika řešícího stále živý problém, jak skloubit princip vědecké objektivity a hodnotové neutrality s porozuměním lidské, resp. společenské realitě.
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
AO - Sociology, demography
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2011
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-7308-335-9
Number of pages
196
Publisher name
Univerzita Karlova v Praze, Filozofická fakulta
Place of publication
Praha
UT code for WoS book
—