All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The Medial Propaganda of the Imperial Mythos till the First World War

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F12%3A10125555" target="_blank" >RIV/00216208:11210/12:10125555 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Mediální propaganda císařského mýtu do první světové války

  • Original language description

    Příspěvek se zaměřuje na analýzu skutečnosti, jak nové filmové médium reagovalo na návštěvy a reprezentaci císaře Františka Josefa I., následníka trůnu Františka Ferdinanda d'Este a "druhého následníka" arcivévody Karla Františka Josefa. Důležitá je otázka, jak filmaři i právě vznikající stálá kina dokázala využít "císařského mýtu" ve svůj prospěch. Studie je z hlediska své povahy analýzou dokumentačního materiálu (denního tisku) v českém prostředí.

  • Czech name

    Mediální propaganda císařského mýtu do první světové války

  • Czech description

    Příspěvek se zaměřuje na analýzu skutečnosti, jak nové filmové médium reagovalo na návštěvy a reprezentaci císaře Františka Josefa I., následníka trůnu Františka Ferdinanda d'Este a "druhého následníka" arcivévody Karla Františka Josefa. Důležitá je otázka, jak filmaři i právě vznikající stálá kina dokázala využít "císařského mýtu" ve svůj prospěch. Studie je z hlediska své povahy analýzou dokumentačního materiálu (denního tisku) v českém prostředí.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

    AJ - Literature, mass media, audio-visual activities

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2012

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Kontexty propagandy

  • ISBN

    978-80-7395-515-1

  • Number of pages of the result

    8

  • Pages from-to

    252-259

  • Number of pages of the book

    350

  • Publisher name

    Univerzita Pardubice

  • Place of publication

    Pardubice

  • UT code for WoS chapter