All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Education Projects Focused on European Issues at Bilingual Grammar Schools

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F12%3A10125862" target="_blank" >RIV/00216208:11210/12:10125862 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    VZDĚLÁVACÍ PROJEKTY S EVROPSKOU TEMATIKOU NA BILINGVNÍCH GYMNÁZIÍCH

  • Original language description

    Cílem příspěvku je prezentovat výsledky česko-německého výzkumného projektu zaměřeného na participaci bilingvních gymnázií na vzdělávacích projektech s evropskou tématikou. Tato komparativní analýza byla realizovaná s cílem postihnout specifika vybranýchvzdělávacích projektů z pohledu jejich zaměření, potenciálu rozvíjet u studentů interkulturní dovednosti a spolupráci s místním regionem, ale také organizujícího subjektu. Bilingvní vzdělávání je v českém prostředí mj. aktuální především kvůli pilotnímuověřování Rámcových vzdělávacích programů pro gymnázia. V multikulturní společnosti Německa je téma nahlíženo zejména v souvislosti s hojně diskutovaným vzděláváním imigrantům. Bilingvní gymnázia v České republice a Německu v různých formách implementují do vzdělávání Metodu obsahově a jazykově integrovaného učení (CLIL), která často souvisí se vzdělávacími projekty zaměřenými na evropskou tématiku. Jedná se o jev, který začíná významně ovlivňovat zaměření vyššího sekundárního vzděláván

  • Czech name

    VZDĚLÁVACÍ PROJEKTY S EVROPSKOU TEMATIKOU NA BILINGVNÍCH GYMNÁZIÍCH

  • Czech description

    Cílem příspěvku je prezentovat výsledky česko-německého výzkumného projektu zaměřeného na participaci bilingvních gymnázií na vzdělávacích projektech s evropskou tématikou. Tato komparativní analýza byla realizovaná s cílem postihnout specifika vybranýchvzdělávacích projektů z pohledu jejich zaměření, potenciálu rozvíjet u studentů interkulturní dovednosti a spolupráci s místním regionem, ale také organizujícího subjektu. Bilingvní vzdělávání je v českém prostředí mj. aktuální především kvůli pilotnímuověřování Rámcových vzdělávacích programů pro gymnázia. V multikulturní společnosti Německa je téma nahlíženo zejména v souvislosti s hojně diskutovaným vzděláváním imigrantům. Bilingvní gymnázia v České republice a Německu v různých formách implementují do vzdělávání Metodu obsahově a jazykově integrovaného učení (CLIL), která často souvisí se vzdělávacími projekty zaměřenými na evropskou tématiku. Jedná se o jev, který začíná významně ovlivňovat zaměření vyššího sekundárního vzděláván

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2012

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Pedagogika

  • ISSN

    0031-3815

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    LXII-2012/

  • Issue of the periodical within the volume

    3/2012

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    17

  • Pages from-to

    278-303

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database