Education Projects Focused on European Issues at Bilingual Grammar Schools
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F12%3A10125862" target="_blank" >RIV/00216208:11210/12:10125862 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
VZDĚLÁVACÍ PROJEKTY S EVROPSKOU TEMATIKOU NA BILINGVNÍCH GYMNÁZIÍCH
Original language description
Cílem příspěvku je prezentovat výsledky česko-německého výzkumného projektu zaměřeného na participaci bilingvních gymnázií na vzdělávacích projektech s evropskou tématikou. Tato komparativní analýza byla realizovaná s cílem postihnout specifika vybranýchvzdělávacích projektů z pohledu jejich zaměření, potenciálu rozvíjet u studentů interkulturní dovednosti a spolupráci s místním regionem, ale také organizujícího subjektu. Bilingvní vzdělávání je v českém prostředí mj. aktuální především kvůli pilotnímuověřování Rámcových vzdělávacích programů pro gymnázia. V multikulturní společnosti Německa je téma nahlíženo zejména v souvislosti s hojně diskutovaným vzděláváním imigrantům. Bilingvní gymnázia v České republice a Německu v různých formách implementují do vzdělávání Metodu obsahově a jazykově integrovaného učení (CLIL), která často souvisí se vzdělávacími projekty zaměřenými na evropskou tématiku. Jedná se o jev, který začíná významně ovlivňovat zaměření vyššího sekundárního vzděláván
Czech name
VZDĚLÁVACÍ PROJEKTY S EVROPSKOU TEMATIKOU NA BILINGVNÍCH GYMNÁZIÍCH
Czech description
Cílem příspěvku je prezentovat výsledky česko-německého výzkumného projektu zaměřeného na participaci bilingvních gymnázií na vzdělávacích projektech s evropskou tématikou. Tato komparativní analýza byla realizovaná s cílem postihnout specifika vybranýchvzdělávacích projektů z pohledu jejich zaměření, potenciálu rozvíjet u studentů interkulturní dovednosti a spolupráci s místním regionem, ale také organizujícího subjektu. Bilingvní vzdělávání je v českém prostředí mj. aktuální především kvůli pilotnímuověřování Rámcových vzdělávacích programů pro gymnázia. V multikulturní společnosti Německa je téma nahlíženo zejména v souvislosti s hojně diskutovaným vzděláváním imigrantům. Bilingvní gymnázia v České republice a Německu v různých formách implementují do vzdělávání Metodu obsahově a jazykově integrovaného učení (CLIL), která často souvisí se vzdělávacími projekty zaměřenými na evropskou tématiku. Jedná se o jev, který začíná významně ovlivňovat zaměření vyššího sekundárního vzděláván
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2012
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Pedagogika
ISSN
0031-3815
e-ISSN
—
Volume of the periodical
LXII-2012/
Issue of the periodical within the volume
3/2012
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
17
Pages from-to
278-303
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—