All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Syntactic, Semantic and FSP aspects of ditransitive complementation: a study of give, lend, send, offer and show

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F12%3A10129667" target="_blank" >RIV/00216208:11210/12:10129667 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    K otázce ditranzitivní komplementace: syntax, sémantika a aktuální členění sloves give, lend, send, offer a show

  • Original language description

    Přednáška se zabývá analýzou pěti ditranzitivních sloves give, lend, send, offer a show se zaměřením na pozici obou předmětů a faktory, které jejich řazení ovlivňují. Příspěvek podává systematický přehled pozice předmětů s ohledem na jejich realizaci, substantivní nebo pronominální, a ukazuje, zda jsou předměty řazeny v souladu s principem základního rozložení výpovědní dynamičnosti ("principle of end-focus") a s principem postpozice rozvitějších větných členů ("principle of end-weight"), nebo zda v řazení předmětů hrají roli i jiné faktory. Pozornost je dále věnována syntaktické vypustitelnosti předmětu ditranzitivních sloves, přičemž je ukázáno že ze sémantického aspektu hlediska ditranzitivní konstrukce vždy zahrnují tři účastníky (podmět a dva předměty), přestože na syntaktické rovině nemusí být předmět často explicitně vyjádřen.

  • Czech name

    K otázce ditranzitivní komplementace: syntax, sémantika a aktuální členění sloves give, lend, send, offer a show

  • Czech description

    Přednáška se zabývá analýzou pěti ditranzitivních sloves give, lend, send, offer a show se zaměřením na pozici obou předmětů a faktory, které jejich řazení ovlivňují. Příspěvek podává systematický přehled pozice předmětů s ohledem na jejich realizaci, substantivní nebo pronominální, a ukazuje, zda jsou předměty řazeny v souladu s principem základního rozložení výpovědní dynamičnosti ("principle of end-focus") a s principem postpozice rozvitějších větných členů ("principle of end-weight"), nebo zda v řazení předmětů hrají roli i jiné faktory. Pozornost je dále věnována syntaktické vypustitelnosti předmětu ditranzitivních sloves, přičemž je ukázáno že ze sémantického aspektu hlediska ditranzitivní konstrukce vždy zahrnují tři účastníky (podmět a dva předměty), přestože na syntaktické rovině nemusí být předmět často explicitně vyjádřen.

Classification

  • Type

    O - Miscellaneous

  • CEP classification

    AI - Linguistics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2012

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů