All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

On the Meaning of Ethics in Teaching Professions

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F12%3A10131805" target="_blank" >RIV/00216208:11210/12:10131805 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    O smyslu profesní etiky učitelství

  • Original language description

    Stať teoreticky reflektuje vybrané etické aspekty výkonu učitelského povolání. Klade si za cíl dotázat se po smyslu profesní etiky v období morálního relativismu a neoliberalismu. K naplnění cíle užívá analytické a interpretativní metody teoretického výzkumu. Příspěvek se zabývá pojetím výchovy a vzdělávání jako etické aktivity. Vyjasňuje principiální etické nároky jako východisko představ o profesionálním výkonu pedagogických povolání. Zaměřuje se na objasnění vztahu etiky, osobní etiky, profesní etiky, profesní deontologie a etiky oboru. Klade si otázku po významu etických kodexů v souvislosti s profesionalizací učitelů.

  • Czech name

    O smyslu profesní etiky učitelství

  • Czech description

    Stať teoreticky reflektuje vybrané etické aspekty výkonu učitelského povolání. Klade si za cíl dotázat se po smyslu profesní etiky v období morálního relativismu a neoliberalismu. K naplnění cíle užívá analytické a interpretativní metody teoretického výzkumu. Příspěvek se zabývá pojetím výchovy a vzdělávání jako etické aktivity. Vyjasňuje principiální etické nároky jako východisko představ o profesionálním výkonu pedagogických povolání. Zaměřuje se na objasnění vztahu etiky, osobní etiky, profesní etiky, profesní deontologie a etiky oboru. Klade si otázku po významu etických kodexů v souvislosti s profesionalizací učitelů.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

    AA - Philosophy and religion

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2012

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Smysl, cíl a účel ve výchově, umění a sportu (Filosofická reflexe lidského jednání)

  • ISBN

    978-80-7290-605-5

  • Number of pages of the result

    17

  • Pages from-to

    92-108

  • Number of pages of the book

    302

  • Publisher name

    Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta

  • Place of publication

    Praha

  • UT code for WoS chapter