The Imagination of (Stalinite) totalitarianism
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F12%3A10132730" target="_blank" >RIV/00216208:11210/12:10132730 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Imaginace (stalinské) totality. Filmová propaganda jako historický problém.
Original language description
Studie se zabývá filmovou propagandou jako obecně historickým (ale i religionistickým) problémem. Uvozuje český oddíl sborníku Film a dějiny 3. Poltická kamera - film a stalinismus. Kristian Feigelson - Petr Kopal (eds.), Praha 2012. Základem knihy je výběrový překlad francouzského sborníku Caméra politique - cinéma et stalinisme (2005), který vznikl prací mezinárodního kolektivu autorů pod vedením profesora pařížské Sorbonny Kristiana Feigelsona. Soubor studií předních evropských a zámořských filmovýchhistoriků podává plastický obraz dějin sovětské kinematografie v období stalinismu a zároveň představuje jeho reflexi a vliv nejen v novodobém sovětském filmu, ale i v jiných národních kinematografiích. Naše publikace francouzský text obohacuje o původní české a slovenské stati, které zkoumají stalinskou éru zejména v československém filmu. V oddíle nazvaném Ve světle a stínu Stalina se autoři pokoušejí odpovědět na základní otázky: Jak filmová tvorba v rámci totalitního systému fungova
Czech name
Imaginace (stalinské) totality. Filmová propaganda jako historický problém.
Czech description
Studie se zabývá filmovou propagandou jako obecně historickým (ale i religionistickým) problémem. Uvozuje český oddíl sborníku Film a dějiny 3. Poltická kamera - film a stalinismus. Kristian Feigelson - Petr Kopal (eds.), Praha 2012. Základem knihy je výběrový překlad francouzského sborníku Caméra politique - cinéma et stalinisme (2005), který vznikl prací mezinárodního kolektivu autorů pod vedením profesora pařížské Sorbonny Kristiana Feigelsona. Soubor studií předních evropských a zámořských filmovýchhistoriků podává plastický obraz dějin sovětské kinematografie v období stalinismu a zároveň představuje jeho reflexi a vliv nejen v novodobém sovětském filmu, ale i v jiných národních kinematografiích. Naše publikace francouzský text obohacuje o původní české a slovenské stati, které zkoumají stalinskou éru zejména v československém filmu. V oddíle nazvaném Ve světle a stínu Stalina se autoři pokoušejí odpovědět na základní otázky: Jak filmová tvorba v rámci totalitního systému fungova
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
AI - Linguistics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2012
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů