Fantastic Realism 1960 - 1966. Jan Jedlička - Vladivoj Kotyza - Mikuláš Rachlík
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F13%3A10193847" target="_blank" >RIV/00216208:11210/13:10193847 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Pražský fantastický realismus. Jan Jedlička - Vladivoj Kotyza - Mikuláš Rachlík. In: Vojtěch Lahoda ed., Fantastický realismus 1960 - 1966. Jan Jedlička - Vladivoj Kotyza - Mikuláš Rachlík. Galerie města Plzně 2013, s. 19-107
Original language description
Text představuje dílo tří malířů z šedesátých let, Jana Jedličky, Vladivoje Kotyzy a Mikuláše Rachlíka, kteří se setkali na pražské Akademii výtvarných umění v letech 1961- 1968. Tehdy směřovali k fantaskní a groteskní malbě. V každodennosti nalézali černý humor i kouzlo nechtěného, ale také skrytou, nezjevenou brutalitu. Jejich obrazy a kresby měly znaky podivné, tragikomické dystopie. Fantastický realismus byl alternativou k tehdy stále populárnější strukturální abstrakci a konstruktivní geometrii. Vroce 1966 konfrontovali malíři vzniklé práce na improvizované výstavě v prázdném bytě na Újezdě č. 26 na Malé Straně v Praze. Katalog výstavy představuje tvorbu tří umělců z šedesátých let, která od té doby nebyla prakticky vystavena. Tragické události roku 1968 a vstup vojsk SSSR a Varšavské smlouvy do Československa rozdělily cesty tří aktérů výstavy.
Czech name
Pražský fantastický realismus. Jan Jedlička - Vladivoj Kotyza - Mikuláš Rachlík. In: Vojtěch Lahoda ed., Fantastický realismus 1960 - 1966. Jan Jedlička - Vladivoj Kotyza - Mikuláš Rachlík. Galerie města Plzně 2013, s. 19-107
Czech description
Text představuje dílo tří malířů z šedesátých let, Jana Jedličky, Vladivoje Kotyzy a Mikuláše Rachlíka, kteří se setkali na pražské Akademii výtvarných umění v letech 1961- 1968. Tehdy směřovali k fantaskní a groteskní malbě. V každodennosti nalézali černý humor i kouzlo nechtěného, ale také skrytou, nezjevenou brutalitu. Jejich obrazy a kresby měly znaky podivné, tragikomické dystopie. Fantastický realismus byl alternativou k tehdy stále populárnější strukturální abstrakci a konstruktivní geometrii. Vroce 1966 konfrontovali malíři vzniklé práce na improvizované výstavě v prázdném bytě na Újezdě č. 26 na Malé Straně v Praze. Katalog výstavy představuje tvorbu tří umělců z šedesátých let, která od té doby nebyla prakticky vystavena. Tragické události roku 1968 a vstup vojsk SSSR a Varšavské smlouvy do Československa rozdělily cesty tří aktérů výstavy.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
AL - Art, architecture, cultural heritage
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů