Several general observations regarding books distribution and trade in Prague prior to the battle of Bílá Hora
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F13%3A10196110" target="_blank" >RIV/00216208:11210/13:10196110 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Několik obecných poznámek k distribuci knih a knižnímu obchodu v předbělohorské Praze
Original language description
Díky rozvoji knihtisku nepatří již knihy od konce 16. století k těžko dostupným předmětům. Podle statistiky pokrývala produkce pražských tiskařů 93% titulů vydaných v českých zemích v tomto období. Kromě velké konkurence panující mezi samotnými pražskýmitiskaři bylo nutné, aby se vypořádaly též se silnou konkurencí zahraničních nakladatelů, jejichž produkty byly na naše území dováženy. Mezi základní metody prodeje knih patřil přímý prodej vlastní produkce konkrétního tiskaře přímo v tiskárně. Kromě toho probíhal také podomní prodej, zaměřený na nabídku převážně levnějších titulů. Další možností byl prodej na trhu a to jak na tzv. trzích domácích, tak výročních. Zahraničních knižních veletrhů ve Frankfurtu nad Mohanem nebo Lipsku se soustavněji účastnili jen někteří (například Michal Peterle nebo Jiřího Nigrina). Další neopomenutelnou možností distribuce knih ke čtenáři byl prodej prostřednictvím knihařů, agentů, bibliopolů, buchführerů ale též několika knihkupectví. Významnou roli při
Czech name
Několik obecných poznámek k distribuci knih a knižnímu obchodu v předbělohorské Praze
Czech description
Díky rozvoji knihtisku nepatří již knihy od konce 16. století k těžko dostupným předmětům. Podle statistiky pokrývala produkce pražských tiskařů 93% titulů vydaných v českých zemích v tomto období. Kromě velké konkurence panující mezi samotnými pražskýmitiskaři bylo nutné, aby se vypořádaly též se silnou konkurencí zahraničních nakladatelů, jejichž produkty byly na naše území dováženy. Mezi základní metody prodeje knih patřil přímý prodej vlastní produkce konkrétního tiskaře přímo v tiskárně. Kromě toho probíhal také podomní prodej, zaměřený na nabídku převážně levnějších titulů. Další možností byl prodej na trhu a to jak na tzv. trzích domácích, tak výročních. Zahraničních knižních veletrhů ve Frankfurtu nad Mohanem nebo Lipsku se soustavněji účastnili jen někteří (například Michal Peterle nebo Jiřího Nigrina). Další neopomenutelnou možností distribuce knih ke čtenáři byl prodej prostřednictvím knihařů, agentů, bibliopolů, buchführerů ale též několika knihkupectví. Významnou roli při
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
AB - History
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů