How thoroughly did grammar school pupils know their Bible? The use of biblical texts in school tuition in the Czech lands from the 16th to the 18th century
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F13%3A10196738" target="_blank" >RIV/00216208:11210/13:10196738 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Jak důkladně znali gymnazisté Bibli? K užívání biblických textů ve školní výuce v českých zemích v 16. až 18. století
Original language description
Studie se zabývá užíváním biblických textů ve výuce na preuniverzitních školách různého druhu v českých zemích v raném novověku. Zároveň sleduje znalosti Bible u žáků těchto škol.
Czech name
Jak důkladně znali gymnazisté Bibli? K užívání biblických textů ve školní výuce v českých zemích v 16. až 18. století
Czech description
Studie se zabývá užíváním biblických textů ve výuce na preuniverzitních školách různého druhu v českých zemích v raném novověku. Zároveň sleduje znalosti Bible u žáků těchto škol.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AB - History
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Historie-Otázky-Problémy
ISSN
1804-1132
e-ISSN
—
Volume of the periodical
5
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
10
Pages from-to
63-72
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—