Adult Education between Policy, Economics and Science. Policy of Adult Education and Learning in and Era of Global Capitalism
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F13%3A10272429" target="_blank" >RIV/00216208:11210/13:10272429 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Vzdělávání dospělých mezi politikou ekonomikou a vědou. Politika vzdělávání a učení se dospělých v éře globálního kapitalismu
Original language description
Vzdělávání dospělých se stalo globálním fenoménem, patří k proklamovaným prioritám rozhodujících ekonomických a politických aktérů soudobého světa. Z oblasti, která byla od 19. století chápána především jako sféra snah o spravedlivější společnost a seberealizaci, se v posledních desetiletích stal předmět politik sledujících cíle ekonomického růstu a adaptace lidí na podmínky globálního kapitalismu. Publikace zkoumá procesy evropeizace a globalizace vzdělávání jako výsledek aktivit mezinárodních politických a ekonomických organizací (OECD, UNESCO, EU a další). Kritický přístup je využit jak ve vztahu ke vzdělávací politice, tak k jejímu širšímu kontextu tak, aby mohly být analyzovány další sféry, v nichž vzdělávání a učení se dospělých hraje důležitou roli (např. práce a občanství). Je probírána ekonomizace vzdělávání a její role v ospravedlňování sociálních nerovností. Hlavním zdrojem inspirace pro použitý způsob práce se stala kritická teorie společnosti. Autor přistupuje ke vzděláván
Czech name
Vzdělávání dospělých mezi politikou ekonomikou a vědou. Politika vzdělávání a učení se dospělých v éře globálního kapitalismu
Czech description
Vzdělávání dospělých se stalo globálním fenoménem, patří k proklamovaným prioritám rozhodujících ekonomických a politických aktérů soudobého světa. Z oblasti, která byla od 19. století chápána především jako sféra snah o spravedlivější společnost a seberealizaci, se v posledních desetiletích stal předmět politik sledujících cíle ekonomického růstu a adaptace lidí na podmínky globálního kapitalismu. Publikace zkoumá procesy evropeizace a globalizace vzdělávání jako výsledek aktivit mezinárodních politických a ekonomických organizací (OECD, UNESCO, EU a další). Kritický přístup je využit jak ve vztahu ke vzdělávací politice, tak k jejímu širšímu kontextu tak, aby mohly být analyzovány další sféry, v nichž vzdělávání a učení se dospělých hraje důležitou roli (např. práce a občanství). Je probírána ekonomizace vzdělávání a její role v ospravedlňování sociálních nerovností. Hlavním zdrojem inspirace pro použitý způsob práce se stala kritická teorie společnosti. Autor přistupuje ke vzděláván
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-7308-493-6
Number of pages
165
Publisher name
Filozofická fakulta Univerzity Karlovy
Place of publication
Praha
UT code for WoS book
—