Czechoslovakia 38-89: Use of Educational Simulation for History Education
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F14%3A10287841" target="_blank" >RIV/00216208:11210/14:10287841 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Československo 38-89: Využití počítačové simulace pro výuku dějepisu
Original language description
Využívání počítačových her a simulací ve výuce má dlouhou tradici, zejména v USA. Zpočátku zde učitelé pracovali s komerčními produkty (Civilization, Age of Empires), později se začalo s vývojem speciálních výukových her a simulací (Playing history, Mission US). V úvodu článku se dotkneme specifik, které zavádění těchto technologií motivovaly a vzdělávacích cílů, které jsou s těmito novými metodami spojeny. Československo 38-89 je série výukových simulací otevírajících před žáky a studenty klíčové okamžiky soudobé české historie. Simulace žákům umožňuje "prožít" dobové události z pohledů různých aktérů a rozvinout tak hlubší porozumění komplexním politickým, sociálním a kulturním souvislostem. Celý koncept pracuje s představou, že je třeba ve školní výuce reflektovat nejen "velká vyprávění", ale především rozdílné pamětnické perspektivy, nikoli ovšem ve smyslu reprodukce dominantních narativů, ale jejich kritické reflexe ze strany žáků. Tento článek představuje moduly věnované atentátu
Czech name
Československo 38-89: Využití počítačové simulace pro výuku dějepisu
Czech description
Využívání počítačových her a simulací ve výuce má dlouhou tradici, zejména v USA. Zpočátku zde učitelé pracovali s komerčními produkty (Civilization, Age of Empires), později se začalo s vývojem speciálních výukových her a simulací (Playing history, Mission US). V úvodu článku se dotkneme specifik, které zavádění těchto technologií motivovaly a vzdělávacích cílů, které jsou s těmito novými metodami spojeny. Československo 38-89 je série výukových simulací otevírajících před žáky a studenty klíčové okamžiky soudobé české historie. Simulace žákům umožňuje "prožít" dobové události z pohledů různých aktérů a rozvinout tak hlubší porozumění komplexním politickým, sociálním a kulturním souvislostem. Celý koncept pracuje s představou, že je třeba ve školní výuce reflektovat nejen "velká vyprávění", ale především rozdílné pamětnické perspektivy, nikoli ovšem ve smyslu reprodukce dominantních narativů, ale jejich kritické reflexe ze strany žáků. Tento článek představuje moduly věnované atentátu
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/DF11P01OVV030" target="_blank" >DF11P01OVV030: Stories from the History of Czechoslovakia: research and experimental development of educational simulations for teaching history of the Czech lands in the 20th century</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2014
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Sborník prací Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, řada společenských věd
ISSN
1211-6068
e-ISSN
—
Volume of the periodical
28
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
17
Pages from-to
140-156
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—