Museums' Online Communication: A Project of the Website of the Hrdlicka Museum of Man Faculty of Science CU
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F14%3A10289735" target="_blank" >RIV/00216208:11210/14:10289735 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Muzejní komunikace online: Projekt webových stránek Hrdličkova muzea člověka PřF UK
Original language description
Muzejní pracovníci mohou ve svých institucích využít nová média na mnoha úrovních. V článku jsou představeny tři oblasti, v nichž technologie, myšlenky a koncepce spojené s novými médii mohou muzea obohatit. Nová média můžeme použít v expozicích, při realizaci doprovodných programů a jako nástroj propagace a komunikace s veřejností. Nová média do muzeí přinášejí myšlenky uživatelsky generovaného obsahu, kolaborace, participace, sdílení informací a znalostí. V prostředí nových médií je středobodem uživatel. V muzeích jde analogicky o návštěvníka, který si přeje cítit se vítaný a v muzeu hledá neotřelý zážitek i informace. Stále častěji je bránou do muzea její webová stránka. Právě skrze web návštěvníci získávají první dojmy a i ty přispívají k rozhodnutí, zda muzeum navštíví či nikoli. V hlavní části článku je popsána tvorba nových webových stránek pro Hrdličkovo muzeum člověka PřF UK.
Czech name
Muzejní komunikace online: Projekt webových stránek Hrdličkova muzea člověka PřF UK
Czech description
Muzejní pracovníci mohou ve svých institucích využít nová média na mnoha úrovních. V článku jsou představeny tři oblasti, v nichž technologie, myšlenky a koncepce spojené s novými médii mohou muzea obohatit. Nová média můžeme použít v expozicích, při realizaci doprovodných programů a jako nástroj propagace a komunikace s veřejností. Nová média do muzeí přinášejí myšlenky uživatelsky generovaného obsahu, kolaborace, participace, sdílení informací a znalostí. V prostředí nových médií je středobodem uživatel. V muzeích jde analogicky o návštěvníka, který si přeje cítit se vítaný a v muzeu hledá neotřelý zážitek i informace. Stále častěji je bránou do muzea její webová stránka. Právě skrze web návštěvníci získávají první dojmy a i ty přispívají k rozhodnutí, zda muzeum navštíví či nikoli. V hlavní části článku je popsána tvorba nových webových stránek pro Hrdličkovo muzeum člověka PřF UK.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AJ - Literature, mass media, audio-visual activities
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2014
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Muzeum: Muzejní a vlastivědná práce
ISSN
1803-0386
e-ISSN
—
Volume of the periodical
52
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
10
Pages from-to
11-20
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—