General Education - Between Philosophy and Science
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F14%3A10291242" target="_blank" >RIV/00216208:11210/14:10291242 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/00216208:11210/14:10291273
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Obecná pedagogika - mezi filosofií a vědou
Original language description
Stať se zabývá problematikou vědního profilu obecné pedagogiky. Argumentuje dvojznačnost jejích cílů a metod, a tedy její zvláštní pozici - mezi filosofií a vědou. Obecná pedagogika odkazuje k filosofické reflexi o otázkách smyslu lidského života a jehomísta v celku světa, o hodnotách a modelech dobrého života. Jako humanitní věda se pedagogika orientuje na principy exaktního a objektivního poznání. Autoři obhajují tezi, že právě napětí mezi filosofií a vědou dává obecné pedagogice i do budoucnosti velké vývojové možnosti. Autoři v této souvislosti poukazují na některé kritické momenty ve vývoji novověké vědy a kladou otázky, jaká témata je třeba v obecné pedagogice akcentovat vzhledem k povaze soudobého vědního provozu a k nebezpečím, která hrozí nahradit skutečnou vědu pouhou metodikou.
Czech name
Obecná pedagogika - mezi filosofií a vědou
Czech description
Stať se zabývá problematikou vědního profilu obecné pedagogiky. Argumentuje dvojznačnost jejích cílů a metod, a tedy její zvláštní pozici - mezi filosofií a vědou. Obecná pedagogika odkazuje k filosofické reflexi o otázkách smyslu lidského života a jehomísta v celku světa, o hodnotách a modelech dobrého života. Jako humanitní věda se pedagogika orientuje na principy exaktního a objektivního poznání. Autoři obhajují tezi, že právě napětí mezi filosofií a vědou dává obecné pedagogice i do budoucnosti velké vývojové možnosti. Autoři v této souvislosti poukazují na některé kritické momenty ve vývoji novověké vědy a kladou otázky, jaká témata je třeba v obecné pedagogice akcentovat vzhledem k povaze soudobého vědního provozu a k nebezpečím, která hrozí nahradit skutečnou vědu pouhou metodikou.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2014
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
e-Pedagogium [print]
ISSN
1213-7758
e-ISSN
—
Volume of the periodical
2014
Issue of the periodical within the volume
III.
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
17
Pages from-to
7-24
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—