All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Pedagogy as a Science and Social Mission - a Deweyan Inspiration

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F14%3A10291269" target="_blank" >RIV/00216208:11210/14:10291269 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Pedagogika jako věda a jako společenský úkol - inspirace z myšlenkové dílny Johna Deweyho

  • Original language description

    Cílem príspevku je pripomenout nekolik myšlenek Johna Deweyho, jež mají souvislost se soudobými úvahami o obecné pedagogice. Jde zejména o otázku vlivu podstatných spolecenských zmen na výchovnou praxi a na budování pedagogické teorie. Zrychlující se dynamika rozvoje v ekonomické i technické oblasti vyvolává nové spolecenské potreby. V edukacní teorii hraje stále vetší roli vliv sociální prostredí, ve kterém clovek vyrustá. Text konstatuje, že Dewey jako první systematicky pokládal spolecenské prostredíza specifické východisko i hybnou sílu mentálního a emocionálního rozvoje díte- te, za živnou pudu pro jeho další rozvoj a vzdelávací možnosti. Deweyovské propojení teorie výchovy s analýzou sociálního prostredí implikuje odmítnutí pokusu o nezávislostpedagogiky na jiných vedních disciplínách a na filosofii. Text rovnež pripomíná Deweyho názor, že výchovné a vzdelávací aspekty nejsou vlastní pouze situacím ve škole, ale i bežnému životu. V (post)moderní dobe se však ono edukacní prostr

  • Czech name

    Pedagogika jako věda a jako společenský úkol - inspirace z myšlenkové dílny Johna Deweyho

  • Czech description

    Cílem príspevku je pripomenout nekolik myšlenek Johna Deweyho, jež mají souvislost se soudobými úvahami o obecné pedagogice. Jde zejména o otázku vlivu podstatných spolecenských zmen na výchovnou praxi a na budování pedagogické teorie. Zrychlující se dynamika rozvoje v ekonomické i technické oblasti vyvolává nové spolecenské potreby. V edukacní teorii hraje stále vetší roli vliv sociální prostredí, ve kterém clovek vyrustá. Text konstatuje, že Dewey jako první systematicky pokládal spolecenské prostredíza specifické východisko i hybnou sílu mentálního a emocionálního rozvoje díte- te, za živnou pudu pro jeho další rozvoj a vzdelávací možnosti. Deweyovské propojení teorie výchovy s analýzou sociálního prostredí implikuje odmítnutí pokusu o nezávislostpedagogiky na jiných vedních disciplínách a na filosofii. Text rovnež pripomíná Deweyho názor, že výchovné a vzdelávací aspekty nejsou vlastní pouze situacím ve škole, ale i bežnému životu. V (post)moderní dobe se však ono edukacní prostr

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2014

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    e-Pedagogium [print]

  • ISSN

    1213-7758

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    2014

  • Issue of the periodical within the volume

    III.

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    9

  • Pages from-to

    25-34

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database