Pedagogy as a Science and Social Mission - a Deweyan Inspiration
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F14%3A10291269" target="_blank" >RIV/00216208:11210/14:10291269 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Pedagogika jako věda a jako společenský úkol - inspirace z myšlenkové dílny Johna Deweyho
Original language description
Cílem príspevku je pripomenout nekolik myšlenek Johna Deweyho, jež mají souvislost se soudobými úvahami o obecné pedagogice. Jde zejména o otázku vlivu podstatných spolecenských zmen na výchovnou praxi a na budování pedagogické teorie. Zrychlující se dynamika rozvoje v ekonomické i technické oblasti vyvolává nové spolecenské potreby. V edukacní teorii hraje stále vetší roli vliv sociální prostredí, ve kterém clovek vyrustá. Text konstatuje, že Dewey jako první systematicky pokládal spolecenské prostredíza specifické východisko i hybnou sílu mentálního a emocionálního rozvoje díte- te, za živnou pudu pro jeho další rozvoj a vzdelávací možnosti. Deweyovské propojení teorie výchovy s analýzou sociálního prostredí implikuje odmítnutí pokusu o nezávislostpedagogiky na jiných vedních disciplínách a na filosofii. Text rovnež pripomíná Deweyho názor, že výchovné a vzdelávací aspekty nejsou vlastní pouze situacím ve škole, ale i bežnému životu. V (post)moderní dobe se však ono edukacní prostr
Czech name
Pedagogika jako věda a jako společenský úkol - inspirace z myšlenkové dílny Johna Deweyho
Czech description
Cílem príspevku je pripomenout nekolik myšlenek Johna Deweyho, jež mají souvislost se soudobými úvahami o obecné pedagogice. Jde zejména o otázku vlivu podstatných spolecenských zmen na výchovnou praxi a na budování pedagogické teorie. Zrychlující se dynamika rozvoje v ekonomické i technické oblasti vyvolává nové spolecenské potreby. V edukacní teorii hraje stále vetší roli vliv sociální prostredí, ve kterém clovek vyrustá. Text konstatuje, že Dewey jako první systematicky pokládal spolecenské prostredíza specifické východisko i hybnou sílu mentálního a emocionálního rozvoje díte- te, za živnou pudu pro jeho další rozvoj a vzdelávací možnosti. Deweyovské propojení teorie výchovy s analýzou sociálního prostredí implikuje odmítnutí pokusu o nezávislostpedagogiky na jiných vedních disciplínách a na filosofii. Text rovnež pripomíná Deweyho názor, že výchovné a vzdelávací aspekty nejsou vlastní pouze situacím ve škole, ale i bežnému životu. V (post)moderní dobe se však ono edukacní prostr
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2014
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
e-Pedagogium [print]
ISSN
1213-7758
e-ISSN
—
Volume of the periodical
2014
Issue of the periodical within the volume
III.
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
9
Pages from-to
25-34
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—