All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Trailing digital dementia: are technologies making us dumb?

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F14%3A10292018" target="_blank" >RIV/00216208:11210/14:10292018 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://www.ikaros.cz/po-stopach-digitalni-demence-pripravuji-nas-technologie-o-rozum" target="_blank" >http://www.ikaros.cz/po-stopach-digitalni-demence-pripravuji-nas-technologie-o-rozum</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Po stopách digitální demence: připravují nás technologie o rozum?

  • Original language description

    Od publikace kontroverzní knihy německého psychiatra Manfresa Spitzera uplynuly dva roky. Kniha se zabývá zejména účinky informačních a komunikačních technologií na děti a jejich kognitivní vývoj. I když autor užívá argumenatční zkratky a něktetrá jeho tvrzení nejsou podložená, knize se nedá upřít jedno: otevření diskuse o dětech neustále sledujícících digitální technologie, jejich pozornosti a duševních schopnostech. Časový odstup od české publikace knihy umožnil adekvátnější zhodnocení platnosti Spitzerových tvrzení na základě aktuálních studií.

  • Czech name

    Po stopách digitální demence: připravují nás technologie o rozum?

  • Czech description

    Od publikace kontroverzní knihy německého psychiatra Manfresa Spitzera uplynuly dva roky. Kniha se zabývá zejména účinky informačních a komunikačních technologií na děti a jejich kognitivní vývoj. I když autor užívá argumenatční zkratky a něktetrá jeho tvrzení nejsou podložená, knize se nedá upřít jedno: otevření diskuse o dětech neustále sledujícících digitální technologie, jejich pozornosti a duševních schopnostech. Časový odstup od české publikace knihy umožnil adekvátnější zhodnocení platnosti Spitzerových tvrzení na základě aktuálních studií.

Classification

  • Type

    O - Miscellaneous

  • CEP classification

    AJ - Literature, mass media, audio-visual activities

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA13-21024S" target="_blank" >GA13-21024S: World Internet Project - the Czech Republic II: Analysis of Social and Political Aspects of Unequal Internet Access</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2014

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů