All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The Education of Humanity in History : Towards a Broader Concept of Education in German Classical Philosophy

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F15%3A10319800" target="_blank" >RIV/00216208:11210/15:10319800 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Vzdělávání lidstva v dějinách : K širšímu pojmu vzdělání v německé klasické filosofii

  • Original language description

    Autor ve své stati rozvíjí tezi, že pojem vzdělání nebo vzdělávání (Bildung) je v německém idealismu chápán dvěma způsoby: jako kultivace jedince a jako kolektivní výchova lidstva v dějinách. Zakladatelem této dvojí koncepce je J. G. Herder; Kant poté rozvinul ideu kolektivní výchovy lidstva v dějinách jako postupné zdokonalování lidských bytostí, tj. jako vývoj kultury. Z Kantova pojetí vychází Schiller, který kritizoval společnost za nepřipravenost k revoluci. Nejvlastnějším autorem konceptu vzdělávání lidstva je však až Hegel, který sleduje dějiny jako vývoj vědomí svobody. Podle Hegela je to německá filosofie morality a povinnosti (Kant), která vychovává člověka k tomu, aby si byl vědom své autonomie a zároveň respektoval společenskou dělbu práce idělbu společenských mocí, které jsou výrazem obecné vůle.

  • Czech name

    Vzdělávání lidstva v dějinách : K širšímu pojmu vzdělání v německé klasické filosofii

  • Czech description

    Autor ve své stati rozvíjí tezi, že pojem vzdělání nebo vzdělávání (Bildung) je v německém idealismu chápán dvěma způsoby: jako kultivace jedince a jako kolektivní výchova lidstva v dějinách. Zakladatelem této dvojí koncepce je J. G. Herder; Kant poté rozvinul ideu kolektivní výchovy lidstva v dějinách jako postupné zdokonalování lidských bytostí, tj. jako vývoj kultury. Z Kantova pojetí vychází Schiller, který kritizoval společnost za nepřipravenost k revoluci. Nejvlastnějším autorem konceptu vzdělávání lidstva je však až Hegel, který sleduje dějiny jako vývoj vědomí svobody. Podle Hegela je to německá filosofie morality a povinnosti (Kant), která vychovává člověka k tomu, aby si byl vědom své autonomie a zároveň respektoval společenskou dělbu práce idělbu společenských mocí, které jsou výrazem obecné vůle.

Classification

  • Type

    O - Miscellaneous

  • CEP classification

    AA - Philosophy and religion

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2015

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů