All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Quest for self via education and learning in the hypermodern times

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F15%3A10320553" target="_blank" >RIV/00216208:11210/15:10320553 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Hledání já prostřednictvím vzdělávání a učení se v hypermoderní době

  • Original language description

    Cílem kapitoly je nastínit některé aspekty vývoje vztahu mezi představami o vzdělávání / učení se dospělých a svobodě. Zmíněno je vzdělávání pojímané jako právo i jako příležitost k seberealizaci. Totéž se týká konceptu učení se. Smyslem textu je problematizovat představu o celoživotním učení se jako konceptu a souboru praktik, který vychází z potřeb (dospělého) jednotlivce, respektuje jeho možnosti a pomáhá jeho rozvoji bez toho, že by s sebou nesl prvek manipulace údajně vlastní všem konceptům vzdělávání opřeným o určité závazné hodnoty a obsahy. Kapitola se vyhraňuje vůči představě o individualizovaném a neformalizovaném učení se jako přímé cestě k možnosti lidí kontrolovat své vlastní životy.

  • Czech name

    Hledání já prostřednictvím vzdělávání a učení se v hypermoderní době

  • Czech description

    Cílem kapitoly je nastínit některé aspekty vývoje vztahu mezi představami o vzdělávání / učení se dospělých a svobodě. Zmíněno je vzdělávání pojímané jako právo i jako příležitost k seberealizaci. Totéž se týká konceptu učení se. Smyslem textu je problematizovat představu o celoživotním učení se jako konceptu a souboru praktik, který vychází z potřeb (dospělého) jednotlivce, respektuje jeho možnosti a pomáhá jeho rozvoji bez toho, že by s sebou nesl prvek manipulace údajně vlastní všem konceptům vzdělávání opřeným o určité závazné hodnoty a obsahy. Kapitola se vyhraňuje vůči představě o individualizovaném a neformalizovaném učení se jako přímé cestě k možnosti lidí kontrolovat své vlastní životy.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2015

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Dospělý jedince v hypermoderní době

  • ISBN

    978-80-244-4809-1

  • Number of pages of the result

    10

  • Pages from-to

    30-39

  • Number of pages of the book

    96

  • Publisher name

    Univerzita Palackého v Olomouci

  • Place of publication

    Olomouc

  • UT code for WoS chapter