Quest for self via education and learning in the hypermodern times
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F15%3A10320553" target="_blank" >RIV/00216208:11210/15:10320553 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Hledání já prostřednictvím vzdělávání a učení se v hypermoderní době
Original language description
Cílem kapitoly je nastínit některé aspekty vývoje vztahu mezi představami o vzdělávání / učení se dospělých a svobodě. Zmíněno je vzdělávání pojímané jako právo i jako příležitost k seberealizaci. Totéž se týká konceptu učení se. Smyslem textu je problematizovat představu o celoživotním učení se jako konceptu a souboru praktik, který vychází z potřeb (dospělého) jednotlivce, respektuje jeho možnosti a pomáhá jeho rozvoji bez toho, že by s sebou nesl prvek manipulace údajně vlastní všem konceptům vzdělávání opřeným o určité závazné hodnoty a obsahy. Kapitola se vyhraňuje vůči představě o individualizovaném a neformalizovaném učení se jako přímé cestě k možnosti lidí kontrolovat své vlastní životy.
Czech name
Hledání já prostřednictvím vzdělávání a učení se v hypermoderní době
Czech description
Cílem kapitoly je nastínit některé aspekty vývoje vztahu mezi představami o vzdělávání / učení se dospělých a svobodě. Zmíněno je vzdělávání pojímané jako právo i jako příležitost k seberealizaci. Totéž se týká konceptu učení se. Smyslem textu je problematizovat představu o celoživotním učení se jako konceptu a souboru praktik, který vychází z potřeb (dospělého) jednotlivce, respektuje jeho možnosti a pomáhá jeho rozvoji bez toho, že by s sebou nesl prvek manipulace údajně vlastní všem konceptům vzdělávání opřeným o určité závazné hodnoty a obsahy. Kapitola se vyhraňuje vůči představě o individualizovaném a neformalizovaném učení se jako přímé cestě k možnosti lidí kontrolovat své vlastní životy.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Dospělý jedince v hypermoderní době
ISBN
978-80-244-4809-1
Number of pages of the result
10
Pages from-to
30-39
Number of pages of the book
96
Publisher name
Univerzita Palackého v Olomouci
Place of publication
Olomouc
UT code for WoS chapter
—