All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Dewey's epistemology and pedagogy problem

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F15%3A10321161" target="_blank" >RIV/00216208:11210/15:10321161 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Deweyho epistemologie a pedagogika problému

  • Original language description

    Tématem studie je Deweyho pojetí problému, jež tvoří jednak důležitý příspěvek do problematiky epistemologické, jednak významný pedagogický princip moderní výchovné teorie a didaktiky. Problém a problematizace jsou samotným Deweyem analyzovány v několikarovinách. Za prvé v rovině epistemologické, na níž se Dewey věnuje zejména otázce vztahu rozumu a zkušenosti, chtěje překonat tradiční dualismus racionalismu a empirismu. K tomu se druží otázka po podstatě myšlení a program transformace logiky jako teorie správného usuzování v logiku jako experimentální disciplínu. Dále je problém tématizován v rovině psychologické, na které se ukazuje jako hybná síla vůle k poznání a ""motor"" duševního vývoje. Třetí rovinou je rovina pedagogická, v níž běží o koncepci problematizace jako východiska pro výchovně vzdělávací praxi s důrazem na výhody projektové metody. Cílem příspěvku je ukázat Deweyho jako zakladatelskou osobnost problematologie a jako myslitele usilujícího překonat tradiční filosofick

  • Czech name

    Deweyho epistemologie a pedagogika problému

  • Czech description

    Tématem studie je Deweyho pojetí problému, jež tvoří jednak důležitý příspěvek do problematiky epistemologické, jednak významný pedagogický princip moderní výchovné teorie a didaktiky. Problém a problematizace jsou samotným Deweyem analyzovány v několikarovinách. Za prvé v rovině epistemologické, na níž se Dewey věnuje zejména otázce vztahu rozumu a zkušenosti, chtěje překonat tradiční dualismus racionalismu a empirismu. K tomu se druží otázka po podstatě myšlení a program transformace logiky jako teorie správného usuzování v logiku jako experimentální disciplínu. Dále je problém tématizován v rovině psychologické, na které se ukazuje jako hybná síla vůle k poznání a ""motor"" duševního vývoje. Třetí rovinou je rovina pedagogická, v níž běží o koncepci problematizace jako východiska pro výchovně vzdělávací praxi s důrazem na výhody projektové metody. Cílem příspěvku je ukázat Deweyho jako zakladatelskou osobnost problematologie a jako myslitele usilujícího překonat tradiční filosofick

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2015

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Meziválečná školská reforma v Československu

  • ISBN

    978-80-200-2496-1

  • Number of pages of the result

    24

  • Pages from-to

    112-135

  • Number of pages of the book

    326

  • Publisher name

    Academia a NPMaK J. A. Komenského

  • Place of publication

    Praha

  • UT code for WoS chapter