All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Magic and the Aesthetics of Disenchantment in Collingwood

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F16%3A10324112" target="_blank" >RIV/00216208:11210/16:10324112 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Magie a estetika odkouzlení u Collingwooda

  • Original language description

    Tento esej představuje argument pro collingwoodovskou sociální filozofii umění, která se soustředí okolo protikladu umění a magie tak, jak jej rozpracoval R. G. Collingwood v Principech umění a jeho folklorním rukopise. Autor souhlasí s Collingwoodovými kritiky, že jedním z nejproblematičtějších aspektů jeho estetiky je identifikace umění s výrazem emoce. Pokouší se však ukázat, že collingwoodovská filozofie umění se může úplně obejít bez pojmu emoce. Jiní autoři ukázali, že Collingwoodovo chápání emoce je tak široké, že ztrácí jasné kontury. Autor tvrdí, že to samé lze tvrdit pro Collingwoodovo pojetí magie. Ve světle Collingwoodovy interpretativní nevázanosti se rozlišení mezi výrazem a pouhým uvolněním emoce ukazuje těžko udržitelné. Odstraněním kontroverzního pojmu emoce je možné transformovat Collingwoodovu filozofii umění na plauzibilnější collingwoodovskou sociální filozofii umění, kde umělecká exprese neodhaluje vnitrní emoční stavy umělce, ale kontury sdílených osvojených kódů komunikace a chování, čímž si recipienti mohou uvědomit svou druhou přirozenost coby stvoření zvyku.

  • Czech name

    Magie a estetika odkouzlení u Collingwooda

  • Czech description

    Tento esej představuje argument pro collingwoodovskou sociální filozofii umění, která se soustředí okolo protikladu umění a magie tak, jak jej rozpracoval R. G. Collingwood v Principech umění a jeho folklorním rukopise. Autor souhlasí s Collingwoodovými kritiky, že jedním z nejproblematičtějších aspektů jeho estetiky je identifikace umění s výrazem emoce. Pokouší se však ukázat, že collingwoodovská filozofie umění se může úplně obejít bez pojmu emoce. Jiní autoři ukázali, že Collingwoodovo chápání emoce je tak široké, že ztrácí jasné kontury. Autor tvrdí, že to samé lze tvrdit pro Collingwoodovo pojetí magie. Ve světle Collingwoodovy interpretativní nevázanosti se rozlišení mezi výrazem a pouhým uvolněním emoce ukazuje těžko udržitelné. Odstraněním kontroverzního pojmu emoce je možné transformovat Collingwoodovu filozofii umění na plauzibilnější collingwoodovskou sociální filozofii umění, kde umělecká exprese neodhaluje vnitrní emoční stavy umělce, ale kontury sdílených osvojených kódů komunikace a chování, čímž si recipienti mohou uvědomit svou druhou přirozenost coby stvoření zvyku.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AA - Philosophy and religion

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2016

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Acta Universitatis Carolinae. Philosophica et Historica

  • ISSN

    0567-8293

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    8

  • Issue of the periodical within the volume

    2

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    14

  • Pages from-to

    11-24

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database