Magic and the Aesthetics of Disenchantment in Collingwood
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F16%3A10324112" target="_blank" >RIV/00216208:11210/16:10324112 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Magie a estetika odkouzlení u Collingwooda
Original language description
Tento esej představuje argument pro collingwoodovskou sociální filozofii umění, která se soustředí okolo protikladu umění a magie tak, jak jej rozpracoval R. G. Collingwood v Principech umění a jeho folklorním rukopise. Autor souhlasí s Collingwoodovými kritiky, že jedním z nejproblematičtějších aspektů jeho estetiky je identifikace umění s výrazem emoce. Pokouší se však ukázat, že collingwoodovská filozofie umění se může úplně obejít bez pojmu emoce. Jiní autoři ukázali, že Collingwoodovo chápání emoce je tak široké, že ztrácí jasné kontury. Autor tvrdí, že to samé lze tvrdit pro Collingwoodovo pojetí magie. Ve světle Collingwoodovy interpretativní nevázanosti se rozlišení mezi výrazem a pouhým uvolněním emoce ukazuje těžko udržitelné. Odstraněním kontroverzního pojmu emoce je možné transformovat Collingwoodovu filozofii umění na plauzibilnější collingwoodovskou sociální filozofii umění, kde umělecká exprese neodhaluje vnitrní emoční stavy umělce, ale kontury sdílených osvojených kódů komunikace a chování, čímž si recipienti mohou uvědomit svou druhou přirozenost coby stvoření zvyku.
Czech name
Magie a estetika odkouzlení u Collingwooda
Czech description
Tento esej představuje argument pro collingwoodovskou sociální filozofii umění, která se soustředí okolo protikladu umění a magie tak, jak jej rozpracoval R. G. Collingwood v Principech umění a jeho folklorním rukopise. Autor souhlasí s Collingwoodovými kritiky, že jedním z nejproblematičtějších aspektů jeho estetiky je identifikace umění s výrazem emoce. Pokouší se však ukázat, že collingwoodovská filozofie umění se může úplně obejít bez pojmu emoce. Jiní autoři ukázali, že Collingwoodovo chápání emoce je tak široké, že ztrácí jasné kontury. Autor tvrdí, že to samé lze tvrdit pro Collingwoodovo pojetí magie. Ve světle Collingwoodovy interpretativní nevázanosti se rozlišení mezi výrazem a pouhým uvolněním emoce ukazuje těžko udržitelné. Odstraněním kontroverzního pojmu emoce je možné transformovat Collingwoodovu filozofii umění na plauzibilnější collingwoodovskou sociální filozofii umění, kde umělecká exprese neodhaluje vnitrní emoční stavy umělce, ale kontury sdílených osvojených kódů komunikace a chování, čímž si recipienti mohou uvědomit svou druhou přirozenost coby stvoření zvyku.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AA - Philosophy and religion
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Acta Universitatis Carolinae. Philosophica et Historica
ISSN
0567-8293
e-ISSN
—
Volume of the periodical
8
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
14
Pages from-to
11-24
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—