Between party and social movement. Case study of projects of Andrej Babiš, Karel Janeček and Tomio Okamura in the Czech politics
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F16%3A10325971" target="_blank" >RIV/00216208:11210/16:10325971 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://www.politickevedy.fpvmv.umb.sk/archiv-vydani/2016/3-2016/katerina-knapova.html" target="_blank" >http://www.politickevedy.fpvmv.umb.sk/archiv-vydani/2016/3-2016/katerina-knapova.html</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Mezi politickou stranou a sociálním hnutím. Případová studie projektů podnikatelů Andreje Babiše, Karla Janečka a Tomia Okamury v české politice
Original language description
Populismus je fenomén, jehož význam v posledních letech roste a to jak v politickém systémech, tak poliologii. Existuje mnoho podnikatelů, kteří vstupují do politiky s novým typem stranických projektů. Projekty podnikatelů nemohou být analyzovány jen jako "tradiční"politické strany, protože je zde přítomen silný aspekt mobilizace. Proto je hlavním cílem tohoto článku využít k analýze rámec studia sociálních hnutí. Dimenzemi této analýzy je členství a rekrutace, mobilizace materiálních zdrojů, mobilizace ideologických a politických zdrojů a repertoár jednání. Analýza byla provedena na třech příkladech podnikatelského populismu - Andreji babišovi, Karlu Janečkovi a Tomiu Okamurovi. Analýza ukazuje, že navzdory podstatným rozdílům ve členstvu a materiálních zdrojích, je možné nalézt podobnosti v dimenzi ideologických a politických zdrojů. Takový přístup ukazuje na užitečnost srovnání případů, které mohou být z hlediska organizace rozdílné, ale podobné ve smyslu širšího fenoménu - konkrétně politických projektů podnikatelů.
Czech name
Mezi politickou stranou a sociálním hnutím. Případová studie projektů podnikatelů Andreje Babiše, Karla Janečka a Tomia Okamury v české politice
Czech description
Populismus je fenomén, jehož význam v posledních letech roste a to jak v politickém systémech, tak poliologii. Existuje mnoho podnikatelů, kteří vstupují do politiky s novým typem stranických projektů. Projekty podnikatelů nemohou být analyzovány jen jako "tradiční"politické strany, protože je zde přítomen silný aspekt mobilizace. Proto je hlavním cílem tohoto článku využít k analýze rámec studia sociálních hnutí. Dimenzemi této analýzy je členství a rekrutace, mobilizace materiálních zdrojů, mobilizace ideologických a politických zdrojů a repertoár jednání. Analýza byla provedena na třech příkladech podnikatelského populismu - Andreji babišovi, Karlu Janečkovi a Tomiu Okamurovi. Analýza ukazuje, že navzdory podstatným rozdílům ve členstvu a materiálních zdrojích, je možné nalézt podobnosti v dimenzi ideologických a politických zdrojů. Takový přístup ukazuje na užitečnost srovnání případů, které mohou být z hlediska organizace rozdílné, ale podobné ve smyslu širšího fenoménu - konkrétně politických projektů podnikatelů.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AD - Political sciences
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Politické vedy
ISSN
1335-2741
e-ISSN
—
Volume of the periodical
19
Issue of the periodical within the volume
3
Country of publishing house
SK - SLOVAKIA
Number of pages
24
Pages from-to
127-150
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—