All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The role of Common Czech in teaching Czech as a second language

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F16%3A10452727" target="_blank" >RIV/00216208:11210/16:10452727 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=xuEf8bBl6v" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=xuEf8bBl6v</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Postavení obecné češtiny ve výuce češtiny pro cizince

  • Original language description

    Článek se zabývá jednou z doposud neprozkoumaných problematik - jak silné je postavení obecné češtiny z pohledu výuky češtiny pro cizince. V textu představujeme jeden z možných pohledů na současnou problematiku konkurence spisovnosti a nespisovnosti v oboru čeština pro cizince. V textu se zaměřujeme na dvě základní oblasti. Upozorňujeme na diskutovanou oblast běžné mluvy (v níž je stále dominantnější obecná čeština), dále na otázku, do jaké míry je vhodné obeznámit (z našeho pohledu) jinojazyčné mluvčí učící se češtině s nespisovnými varietami našeho národního jazyka. Ve stati tak reagujeme na skutečnost, že vnitřní diferenciovanost našeho národního jazyka ovlivňuje základní principy prezentace češtiny jinojazyčným mluvčím. Naším hlavním cílem je proto vyjádřit se k vhodnosti aplikace nespisovnosti při výuce češtiny pro cizince, upozornit na vybrané učební materiály po stránce užívání nespisovných jazykových prostředků a na základě fundované argumentace formulovat určitá metodická doporučení jak pro užití nespisovných jevů ve výuce, tak pro jejich příp. zařazení do učebních materiálů. Uvedené aspekty mají nejen významný dopad na praktickou výuku, ale tvoří také jádro jednoho z aktuálních problémů češtiny pro cizince i češtiny jako cizího jazyka, proto se k nim v tomto textu vyjadřujeme a zaujímáme k nim stanovisko.

  • Czech name

    Postavení obecné češtiny ve výuce češtiny pro cizince

  • Czech description

    Článek se zabývá jednou z doposud neprozkoumaných problematik - jak silné je postavení obecné češtiny z pohledu výuky češtiny pro cizince. V textu představujeme jeden z možných pohledů na současnou problematiku konkurence spisovnosti a nespisovnosti v oboru čeština pro cizince. V textu se zaměřujeme na dvě základní oblasti. Upozorňujeme na diskutovanou oblast běžné mluvy (v níž je stále dominantnější obecná čeština), dále na otázku, do jaké míry je vhodné obeznámit (z našeho pohledu) jinojazyčné mluvčí učící se češtině s nespisovnými varietami našeho národního jazyka. Ve stati tak reagujeme na skutečnost, že vnitřní diferenciovanost našeho národního jazyka ovlivňuje základní principy prezentace češtiny jinojazyčným mluvčím. Naším hlavním cílem je proto vyjádřit se k vhodnosti aplikace nespisovnosti při výuce češtiny pro cizince, upozornit na vybrané učební materiály po stránce užívání nespisovných jazykových prostředků a na základě fundované argumentace formulovat určitá metodická doporučení jak pro užití nespisovných jevů ve výuce, tak pro jejich příp. zařazení do učebních materiálů. Uvedené aspekty mají nejen významný dopad na praktickou výuku, ale tvoří také jádro jednoho z aktuálních problémů češtiny pro cizince i češtiny jako cizího jazyka, proto se k nim v tomto textu vyjadřujeme a zaujímáme k nim stanovisko.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    60203 - Linguistics

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2016

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Studie z aplikované lingvistiky / Studies in Applied Linguistics

  • ISSN

    1804-3240

  • e-ISSN

    2336-6702

  • Volume of the periodical

    7

  • Issue of the periodical within the volume

    2

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    14

  • Pages from-to

    72-85

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database