All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

A Contribution to the Critical Analysis of "Reálie"

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F17%3A10333837" target="_blank" >RIV/00216208:11210/17:10333837 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Příspěvek ke kritické analýze reálií

  • Original language description

    Příspěvek kriticky zkoumá pojem reálie používaný v kontextu výuky cizího jazyka. V první části jsou shrnuty poznatky získané z odborné literatury a je uvedeno zhodnocení, jak jsou reálie pojaty ve vybraných učebnicích. Článek se kriticky staví ke strukturalistickému přístupu k pojetí reálií, který dominuje v teoretické literatuře věnované této problematice. Na základě provedené analýzy nabízí nový pohled na koncept reálií, který přesouvá pozornost ze strukturalistického pojetí tohoto fenoménu na pragmatické. V rámci tohoto přístupu je navržena nová klasifikace reálií, která bere v úvahu pragmatické a společensko-praktické aspekty, jež hrají významnou roli v komunikaci a ve výuce cizího jazyka. Jsou rozlišovány dva typy reálií, a to vysoké a nízké, jež plní funkci identifikační a praktickou. Navržená klasifikace reflektuje zájmy účastníků vyučovacího procesu, tj. žáků-cizinců a učitelů češtiny jako představitelů hostitelské společnosti.

  • Czech name

    Příspěvek ke kritické analýze reálií

  • Czech description

    Příspěvek kriticky zkoumá pojem reálie používaný v kontextu výuky cizího jazyka. V první části jsou shrnuty poznatky získané z odborné literatury a je uvedeno zhodnocení, jak jsou reálie pojaty ve vybraných učebnicích. Článek se kriticky staví ke strukturalistickému přístupu k pojetí reálií, který dominuje v teoretické literatuře věnované této problematice. Na základě provedené analýzy nabízí nový pohled na koncept reálií, který přesouvá pozornost ze strukturalistického pojetí tohoto fenoménu na pragmatické. V rámci tohoto přístupu je navržena nová klasifikace reálií, která bere v úvahu pragmatické a společensko-praktické aspekty, jež hrají významnou roli v komunikaci a ve výuce cizího jazyka. Jsou rozlišovány dva typy reálií, a to vysoké a nízké, jež plní funkci identifikační a praktickou. Navržená klasifikace reflektuje zájmy účastníků vyučovacího procesu, tj. žáků-cizinců a učitelů češtiny jako představitelů hostitelské společnosti.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    60203 - Linguistics

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/DG16P02B018" target="_blank" >DG16P02B018: Alphabet of Czech Culture</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2017

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Studie z aplikované lingvistiky / Studies in Applied Linguistics

  • ISSN

    1804-3240

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    neuveden

  • Issue of the periodical within the volume

    vydáno 12/2017

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    14

  • Pages from-to

    34-47

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database