All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Quae non cernuntur oculis, leve corde feruntur : G. W. Leibniz and Aby Warburg

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F17%3A10362907" target="_blank" >RIV/00216208:11210/17:10362907 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Quae non cernuntur oculis, leve corde feruntur : G. W. Leibniz a Aby Warburg

  • Original language description

    Příspěvek pojednával o konceptuální příbuznosti filosofie G. W. Leibnize a Aby Warburga, který začlenil prvky Leibnizových myšlenek do svého umělecko-historického systému díky Ernstu Cassirerovi. Warburgův pojem formule patosu jako mávnutí motýlími křídly změnil naše vnímání uměleckých děl a dějin samotných. Dovolím si však tvrdit, že se nejedná pouze o uměleckohistorický termín, přesněji se jedná o historicko-filozofický termín na poli umění. Jeho odkaz se jako fantom dějin, dybbuk, proplétá dějinami metodologie dějin umění a je tolik aktuální v současnosti. Z tohoto důvodu je otázka, jaký dopad měl filosofický systém Ernsta Cassirera na Warburgovo dílo, předmětem mého uvažování o unitas multiplex jako perspektivě dějin.

  • Czech name

    Quae non cernuntur oculis, leve corde feruntur : G. W. Leibniz a Aby Warburg

  • Czech description

    Příspěvek pojednával o konceptuální příbuznosti filosofie G. W. Leibnize a Aby Warburga, který začlenil prvky Leibnizových myšlenek do svého umělecko-historického systému díky Ernstu Cassirerovi. Warburgův pojem formule patosu jako mávnutí motýlími křídly změnil naše vnímání uměleckých děl a dějin samotných. Dovolím si však tvrdit, že se nejedná pouze o uměleckohistorický termín, přesněji se jedná o historicko-filozofický termín na poli umění. Jeho odkaz se jako fantom dějin, dybbuk, proplétá dějinami metodologie dějin umění a je tolik aktuální v současnosti. Z tohoto důvodu je otázka, jaký dopad měl filosofický systém Ernsta Cassirera na Warburgovo dílo, předmětem mého uvažování o unitas multiplex jako perspektivě dějin.

Classification

  • Type

    O - Miscellaneous

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    60401 - Arts, Art history

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2017

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů