Authenticity and imaginaries in the anthropology of tourism
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F18%3A10383398" target="_blank" >RIV/00216208:11210/18:10383398 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://lidemesta.cuni.cz/LM-733-version1-putova.pdf" target="_blank" >https://lidemesta.cuni.cz/LM-733-version1-putova.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Autenticita a představy v antropologii turismu
Original language description
Antropologie turismu představuje relativně novou a dynamicky se rozvíjející subdisciplínu a tematickou oblast sociokulturní antropologie. Mezi ústřední výzkumná témata antropologie turismu patří autenticita a turistické představy. Hlavním cílem studie je teoretická analýza konkrétních přístupů ke studiu autenticity tak, jak byly rozpracovány od 70. let 20. století. Zvláštní pozornost je pak věnována fenoménu turistických představ, které jsou předmětem antropologie turismu od 90. let 20. století. Součástí studie jsou proto typologie těchto kategorií, ale také rozpracování kategorie turistického pohledu, včetně jejího teoretického zpřesňování a postupné diferenciace. Ve studii je představen vývoj výzkumných pojmů a kategorií v širším kontextu vývoje antropologie turismu a analýz mocenských vztahů, které ovlivňují vztah mezi hosty a hostiteli.
Czech name
Autenticita a představy v antropologii turismu
Czech description
Antropologie turismu představuje relativně novou a dynamicky se rozvíjející subdisciplínu a tematickou oblast sociokulturní antropologie. Mezi ústřední výzkumná témata antropologie turismu patří autenticita a turistické představy. Hlavním cílem studie je teoretická analýza konkrétních přístupů ke studiu autenticity tak, jak byly rozpracovány od 70. let 20. století. Zvláštní pozornost je pak věnována fenoménu turistických představ, které jsou předmětem antropologie turismu od 90. let 20. století. Součástí studie jsou proto typologie těchto kategorií, ale také rozpracování kategorie turistického pohledu, včetně jejího teoretického zpřesňování a postupné diferenciace. Ve studii je představen vývoj výzkumných pojmů a kategorií v širším kontextu vývoje antropologie turismu a analýz mocenských vztahů, které ovlivňují vztah mezi hosty a hostiteli.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50404 - Anthropology, ethnology
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2018
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Lidé města / Urban People
ISSN
1212-8112
e-ISSN
—
Volume of the periodical
20
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
20
Pages from-to
3-22
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—