All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Authenticity and imaginaries in the anthropology of tourism

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F18%3A10383398" target="_blank" >RIV/00216208:11210/18:10383398 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://lidemesta.cuni.cz/LM-733-version1-putova.pdf" target="_blank" >https://lidemesta.cuni.cz/LM-733-version1-putova.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Autenticita a představy v antropologii turismu

  • Original language description

    Antropologie turismu představuje relativně novou a dynamicky se rozvíjející subdisciplínu a tematickou oblast sociokulturní antropologie. Mezi ústřední výzkumná témata antropologie turismu patří autenticita a turistické představy. Hlavním cílem studie je teoretická analýza konkrétních přístupů ke studiu autenticity tak, jak byly rozpracovány od 70. let 20. století. Zvláštní pozornost je pak věnována fenoménu turistických představ, které jsou předmětem antropologie turismu od 90. let 20. století. Součástí studie jsou proto typologie těchto kategorií, ale také rozpracování kategorie turistického pohledu, včetně jejího teoretického zpřesňování a postupné diferenciace. Ve studii je představen vývoj výzkumných pojmů a kategorií v širším kontextu vývoje antropologie turismu a analýz mocenských vztahů, které ovlivňují vztah mezi hosty a hostiteli.

  • Czech name

    Autenticita a představy v antropologii turismu

  • Czech description

    Antropologie turismu představuje relativně novou a dynamicky se rozvíjející subdisciplínu a tematickou oblast sociokulturní antropologie. Mezi ústřední výzkumná témata antropologie turismu patří autenticita a turistické představy. Hlavním cílem studie je teoretická analýza konkrétních přístupů ke studiu autenticity tak, jak byly rozpracovány od 70. let 20. století. Zvláštní pozornost je pak věnována fenoménu turistických představ, které jsou předmětem antropologie turismu od 90. let 20. století. Součástí studie jsou proto typologie těchto kategorií, ale také rozpracování kategorie turistického pohledu, včetně jejího teoretického zpřesňování a postupné diferenciace. Ve studii je představen vývoj výzkumných pojmů a kategorií v širším kontextu vývoje antropologie turismu a analýz mocenských vztahů, které ovlivňují vztah mezi hosty a hostiteli.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50404 - Anthropology, ethnology

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2018

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Lidé města / Urban People

  • ISSN

    1212-8112

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    20

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    20

  • Pages from-to

    3-22

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database